• Josefin 85

Bra områden i Tyresö?

Jag och min sambo överväger att flytta till Tyresö. Tänkte därför höra om det är några som vet hur det är att bo där och vilka områden man ska bo i /akta sig för? Det jag närmast tänker på är att vi vill undvika mångkulturella problemområden. 

Tacksam för tips!

Hälsningar

Josefin  

• Svar på tråden Bra områden i Tyresö?
  • Amira

Jag har bott i Tyresö och jag är helsvensk så låt dig inte luras av nicket. Jag är uppvuxen där och har bott där i över 20 år.

Jag älskade att bo i Tyresö Strand. Väldigt fint och mysigt, nära Tyresö slott. Det finns också Fårdala, Trollbäcken och Hanviken.  

Du ska INTE bo på områden såsom granitvägen, mellanbergsvägen, graningsringen, sikvägen, björkbacken osv.

Du kan ju maila mig om du vill.  

• Rosy
    Amira skrev 2010-07-04 09:38:29 följande:
    Jag har bott i Tyresö och jag är helsvensk så låt dig inte luras av nicket. Jag är uppvuxen där och har bott där i över 20 år.

Jag älskade att bo i Tyresö Strand. Väldigt fint och mysigt, nära Tyresö slott. Det finns också Fårdala, Trollbäcken och Hanviken.  

Du ska INTE bo på områden såsom granitvägen, mellanbergsvägen, graningsringen, sikvägen, björkbacken osv.

Hoppas jag kan låna tråden lite TS

Hur ser kommunikationerna ut in till Stockholm City exempelvis från Tyresö strand?
  • Amira
    Rosy skrev 2010-07-04 22:06:03 följande:
    Hoppas jag kan låna tråden lite TS

Hur ser kommunikationerna ut in till Stockholm City exempelvis från Tyresö strand?
    Det finns bussar som går på morgonen som går in till city, t-centralen direkt. Jag tror att de går direkt från tyresö centrum så man får byta buss där. 

Kommunikationerna i Tyresö är bra då många jobbar just i Stockholm.  

Missar man denna direkt buss får man åka till tyresö centrum som vanlig därefter byta, åka in till gullmarsplan, ta buss eller tunnelbana in till t-centralen.  
  • Josefin 85
    Amira skrev 2010-07-04 09:38:29 följande:

Jag uppskattar verkligen ditt svar. Du har förmodligen helt rätt beträffande det där nicket, jag har lite dåliga erfarenheter bara...

Hur är Tyresöbostäders områden som Gösen(bollmorav. 6-8),  Nejonögat (bollmorav. 21-23) och Bagarsvängen(Öringe)? Är Trollbäckens centrum bättre än Bollmora...? 

Hälsningar

Josefin  
Svar på tråden Bra områden i Tyresö?