• Acelise

Barnvänliga/skuggiga badplatser i Stockholm??

Bor på Söder i Stockholm och vill ge oss ut i badvimlet idag när det är så varmt!
    Sonen är 6 månader och vi behöver alltså därför ha skuggplats hela dagen. Eriksdalsbadet i all ära, där kan man ju hänga längs med staketet hela dagen och få skugga, men det är ju SÅ rörigt och kaotiskt.

Några andra tips? Gärna lite natursköna ställen där man kan hitta skugga lätt? Stockholm med förorter.

TACK! :) 

• Svar på tråden Barnvänliga/skuggiga badplatser i Stockholm??
  • Nyfiken gul

mälarhöjdsbadet

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • MKAsson

Hellasgården är skuggigt mest hela dagen tror jag. Går buss från Slussen om ni åker kommunalt.

• Acelise

TACK snälla ni för era tips!

Idag blev det Vinterviken, men snart ska jag testa era förslag! 

• Snarkofagen

Var i Vinterviken har du badat, undrar jag nyfiket? Jag tänkte föreslå Trekanten  men det kanske är det du kallar Vinterviken? 

• Acelise
    Snarkofagen skrev 2010-07-06 18:29:40 följande:
    Var i Vinterviken har du badat, undrar jag nyfiket? Jag tänkte föreslå Trekanten  men det kanske är det du kallar Vinterviken? 
    Oj, jag har ingen aning!

Vi åkte till t-bana Aspudden och gick en bra bit därifrån till café/restaurang/konferenscenter  med uteservering. Därifrån gick vi 5-10 minuter ned mot vattnet till en udde! 
  • Snarkofagen

Ah, ok. Då var du i "riktiga" Vinterviken. Inte så barnvänligt, va? Om du åker till Liljeholmen alternativt Trekanten med tvärbana (vet ju inte var du bor riktigt...), är du vid sjön Trekanten. Hoppar du av vid Liljeholmen, går du så att du har sjön till vänster om dig och Liljeholmen i ryggen. En promenad på ca 10 minuter tar dig till badstranden. Sand, brygga, skugga, liten servering med det viktigaste (glass till barnen och KAFFE till mamma... ;))

Har du däremot hoppat av med tvärbanan, ligger sjön bakom vårdcentralen (ligger precis vid hållplatsen). Gå ner till sjön och gå till höger ca 5 minuter. 

Jag tycker det är ett bra alternativ för oss som bor centralt.  

• Acelise
    Snarkofagen skrev 2010-07-07 09:14:52 följande:
    Ah, ok. Då var du i "riktiga" Vinterviken. Inte så barnvänligt, va? Om du åker till Liljeholmen alternativt Trekanten med tvärbana (vet ju inte var du bor riktigt...), är du vid sjön Trekanten. Hoppar du av vid Liljeholmen, går du så att du har sjön till vänster om dig och Liljeholmen i ryggen. En promenad på ca 10 minuter tar dig till badstranden. Sand, brygga, skugga, liten servering med det viktigaste (glass till barnen och KAFFE till mamma... ;))

Har du däremot hoppat av med tvärbanan, ligger sjön bakom vårdcentralen (ligger precis vid hållplatsen). Gå ner till sjön och gå till höger ca 5 minuter. 

Jag tycker det är ett bra alternativ för oss som bor centralt.  
    Åå, så BRA! Det var nog snarare den grejen jag letade efter! Detta var mer softa sköna 25-åringar som hade bakishäng i solen liksom. Själv är jag 27 år in need of kaffe och avsvalkning och MYS med min lille pojke.

Tusen tack!! 
Svar på tråden Barnvänliga/skuggiga badplatser i Stockholm??