Min son ska börja utredas för adhd nu till hösten.
Han var också jättelugn bebis, första halvåret sov han bara hela tiden förutom när han åt. Sov hela nätter från dag ett så i början fick jag väcka honom för att mata på natten men när han var en vecka och gick upp fint i vikt slutade jag med det. Vet inte hur det var med ögonkontakt och så, minns att jag tyckte det var tråkigt att vi inte fick någon kontakt för han var ALDRIG vaken. Sen när han börja kräla sig fram, krypa, gå - DÅ blev han väldigt aktiv och då kom direkt svårigheterna att få honom att varva ner och somna på kvällen. Att få honom å somna i egen säng har heller inte gått, han sover med mig än och är snart 8 år.
När han började dagis reagerade de ganska direkt på honom och känner igen mig i det Trollet ludenben skriver, kopplades snart in resurs och specialpedagog, han klarade inte sitta med vid mat och samling, lekte inte med andra barn, lekte inga rollekar eller låtsaslekar, grät och gnällde hela dagen och ville alltid ha en personal precis bredvid sig. Vid 4 klarade de inte honom längre (han hade ännu inget tal i denna ålder heller) och fick då börja på resursförskola. Sen började hans språkutveckling efter det. Nu går han i vanlig klass i skolan med en elevassistent, funkar inte så bra men hoppas vi kan få bättre hjälp när han blir utredd ordentligt.
Hur livet är? Mycket. Mycket upp och mycket ner, oro, stolthet, glädje, sorg om vartannat.