• Aniko

Svullna fingrar och fötter - vad göra?

Sen igår är mina fingrar och fötter så svullna, det känns värst i fingrarna. Det kryper och värker i dem. Jag trodde det skulle gå över under natten men det är lika jobbigt idag. Har också väldigt ont i huvet. Verkar som att jag samlar på mig vatten trots att jag inte dricker så himla mycket, men vad kan jag isåfall göra så att svullnaden går ner? En annan fråga är ju varför jag börjar samla på mig såhär. Kanske är det massa hormoner som kör runt i kroppen. Har tagit menopur för att stinulera ägglossning och har nog haft ägglossning.

• Svar på tråden Svullna fingrar och fötter - vad göra?
  • Saywhaaat

Det du bör göra är att dricka mer vatten, för det minskar svullnad faktiskt.  Går det inte över snart, om nån dag eller så, så gå till doktorn.  Kan ha nåt att göra med blodtrycket.  Ja, de hormoner du tagit kan säkert vara orsaken.

• Asile

Kolla med en läkare, det kan finnas massa orsaker och även om det förmodligen är en ren slump är det alltid bäst att kolla. Kanske behöver du vätskedrivande, om det är riktigt illa. Jag har periodvis samma problem, och sover numera alltid med ett par filtar under madrassen i fotändan, så fötterna hamnar en aning högre upp. Det hjälper faktiskt enormt mycket! Men först och främst - fråga läkaren!

Svar på tråden Svullna fingrar och fötter - vad göra?