• MammaEmelie91

Svullnad, spricka i käken?

jag skrev här igår om min dotter (2,5år) som ramlat och slagit upp ett jack i hakan som dom tejpade och satte ett stort plåster över på fredagen. Igår hade även läppen svullnat upp och hhon hade vägrat använda vänsterarmen, vi åkte dit igen men inget fel på armen :) Idag använder hon den.
    Direkt när vi kom hem igen (runt 3-tiden) lade hon sig och somnade i soffan och sov hela eftermiddagen, väckte henne sedan och då ville hon ligga i min säng och hon somnade. Klockan var då runt 6. Sedan dess sov hon fram till ungefär 10 på morgonen! Antar att hon fått hjärnskakning...

Idag när hon vaknade hade hela käken svullnat upp, från såret och en bit uppåt, även på halsen. Har ringt till vårdcentralen och ska dit vid halv tre. Sen som mamma är man ju så orolig, hon har ju ont och vill helst inte prata och ätit har hon inte gjort nu sen igår på morgonen. D'äremot så har hon druckit...
    KAn det vara en spricka i käken? Eller hade hon inte kunnat röra den alls då? Eller har såret kanske blivit infekterat?

Svar på tråden Svullnad, spricka i käken?