• helena29

Ömma bröstvårtor?

Jag har väldigt ömma bröstvårtor. Bara själva bröstvårtan...

Någon mer som har hat det?

Jag har precis slutat med p-piller och BIM är troligen på torsdag....Vet inte så noga då jag inte vet hur lång cykeln är.
    Vad brukar troligaste orsaken till ömma bröstvårtor vara?
    Ägglossning?
    Graviditet?
    Mens på G?

Hoppas många vill svara om ni känner igen er!

• Svar på tråden Ömma bröstvårtor?
  • EQ85
    helena29 skrev 2010-07-04 14:36:31 följande:

Jag har väldigt ömma bröstvårtor. Bara själva bröstvårtan...

Någon mer som har hat det?

Jag har precis slutat med p-piller och BIM är troligen på torsdag....Vet inte så noga då jag inte vet hur lång cykeln är.
    Vad brukar troligaste orsaken till ömma bröstvårtor vara?
    Ägglossning?
    Graviditet?
    Mens på G?

Hoppas många vill svara om ni känner igen er!

jag fick ömma bröst när jag va gravid. Har det nu med. Gått över BIM med 2-3 dagar.
    Om man brukar ha ont i brösten innan mens så tyder det lite på mens också.
    Men bara bröstvårtan...det är nog mer på graviditet/hormonförändringar. vänta och se om mensen kommer. gör den inte det så ta ett test 1 vecka efter. =)
  • helena29
    EQ85 skrev 2010-07-04 15:46:31 följande:
    jag fick ömma bröst när jag va gravid. Har det nu med. Gått över BIM med 2-3 dagar.
    Om man brukar ha ont i brösten innan mens så tyder det lite på mens också.
    Men bara bröstvårtan...det är nog mer på graviditet/hormonförändringar. vänta och se om mensen kommer. gör den inte det så ta ett test 1 vecka efter. =)
    Precis...det är bara bröstvårtan...Det kan ju vara hormonerna som spökar efter pp-avslutet. Men allra helst vill jag ju att det ska bero på graviditet! Det gör liksom lite ont när man nuddar bröstvårtan. Kändes det likadant för dig?

Fler som varit med om detta???
  • EQ85
    helena29 skrev 2010-07-04 16:33:35 följande:
    Precis...det är bara bröstvårtan...Det kan ju vara hormonerna som spökar efter pp-avslutet. Men allra helst vill jag ju att det ska bero på graviditet! Det gör liksom lite ont när man nuddar bröstvårtan. Kändes det likadant för dig?

Fler som varit med om detta???
    kändes likadant för mig. men kunde knappt ha bh på mig för det gjorde så ont.
    nu denna gången är det mindre ömt. Men vet inte om jag kommer få mens eller plus.

Hoppas du får ett plus =)
  • helena29
    EQ85 skrev 2010-07-04 16:39:48 följande:
    kändes likadant för mig. men kunde knappt ha bh på mig för det gjorde så ont.
    nu denna gången är det mindre ömt. Men vet inte om jag kommer få mens eller plus.

Hoppas du får ett plus =)
    Hoppas också på plus, men sån tur kan jag väl givetvis inte ha?! Det är ju första cykeln efter pp och vet inte ens när/om jag haft ÄL...Fast haft mys varannan - var tredje dag så vi borde ju prickat rätt om jag lossat ägg.
    Hoppas ditt pluss också kommer!
  • EQ85
    helena29 skrev 2010-07-04 16:43:47 följande:
    Hoppas också på plus, men sån tur kan jag väl givetvis inte ha?! Det är ju första cykeln efter pp och vet inte ens när/om jag haft ÄL...Fast haft mys varannan - var tredje dag så vi borde ju prickat rätt om jag lossat ägg.
    Hoppas ditt pluss också kommer!
    jag slutade på p-piller i jan. fick en blödning 14 feb sen blev jag gravid efter det. så säg inte det
    håller tummarna!!!
  • Heidi

Precis så kände jag igår, har aldrig känt så tidigare! Hoppas så klart på att jag är gravid! Nu är det nio dagar kvar till mensen... spännande!!

• helena29
    Heidi skrev 2010-07-04 17:28:14 följande:
    Precis så kände jag igår, har aldrig känt så tidigare! Hoppas så klart på att jag är gravid! Nu är det nio dagar kvar till mensen... spännande!!
    Hoppas att ömma bröstvårtor är ett tidigt tecken på graviditet då!!
    Hur länge har du haft ömma bröstvårtor?
  • helena29
    EQ85 skrev 2010-07-04 16:47:11 följande:
    jag slutade på p-piller i jan. fick en blödning 14 feb sen blev jag gravid efter det. så säg inte det
    håller tummarna!!!
    Oj, vad kul! Det blev typ din andra cykel efter p-piller då...? Vilka piller åt du?
  • EQ85
    helena29 skrev 2010-07-04 18:42:36 följande:
    Oj, vad kul! Det blev typ din andra cykel efter p-piller då...? Vilka piller åt du?
    Precis!! Jag åt cileste. Haft p-piller sedan jag var 15 år. trodde det skulle ta längre tid att bli gravid.
    blev gravid direkt men fick MA.
    nu försöker vi igen =)
  • lilla V

Jag har nästan alltid ömma och svullna bröstvårtor när jag har någon form av hormonell förändring, ägglossning eller mens. Så för mig skulle det nog inte vara ett tecken på graviditet men man kan ju alltid hoppas att det är ett tecken för digGlad

Svar på tråden Ömma bröstvårtor?