• Guy

High Chaparral

VAd tycker ni? Bra?

• Svar på tråden High Chaparral
  • Cillilutta

Helt okej!
    Vi har fyra barn och var där förra sommaren. Missade dock showerna som ska vara väldigt bra. Jag tyckte om showen när jag var där som barn.
    Nu vet jag inte hur många barn du har, men kan tänka mig att det är roligare att vara 2 eller flera barn i sällskapet än att barnet ska vara ensamt då barnen har möjlighet att själva leka cowboys och indianer i en lekby (och även under hela vistelsen). Lunchbuffén var prisvärd också!
    Våra barn var väldigt nöjda, de var då i åldern 1½, 3, 7, 9.

Kan även tipsa om boende med paketpris till High Chaparall som vi bodde på - Folkhögskolans vandrarhem Värnamo. Bra boende, bra frukost, bra pris!!!

• grillbymamma

Vi var på high chaparall förra året. Var jätte mysig stämning där, kändes verkligen som om man åkt tillbaks i tiden till western =). Sen så tycker jag att det är lite synd att allt inuti kostar extra, utöver entren, för det blev en riktigt dyr dag.
    Och campingen var jag inte så imponerad av, var jätte bra att dom hade en liten sjö man kunde bada i och en bar, men stugorna var inte mysiga. 

• Guy

Det är 2 barn (6 och 8 år).

Var det mycket folk? Jag funderar på att åka imorgon.

• Cillilutta

Det är en perfekt ålder för barnen tror jag!!
    Mjoo, folk var det ju, men det är du ju på alla nöjesfält så här års. Vi var där i slutet på juli tror jag, vilket frmodligen resulterade i ännu fler semestrande familjer. Det blir ju inte särskilt trångt där ändå, det är bra ytor att vara på! Fick plats vid maten utan problem, och även tåget kom vi på på en gång.
    Ni får säkert en super dag!! =)

• Dixie

helt ok - men tyckte också att det är lite dåligt att utöver dyr entré fick man sedan betala för en massa saker där inne.........

• Guy
    Dixie skrev 2010-07-04 22:29:28 följande:
    helt ok - men tyckte också att det är lite dåligt att utöver dyr entré fick man sedan betala för en massa saker där inne.........
    Det är dyr entré, inga barnpris heller!Förvånad

Vad är det som man betalar extra? Guldvaskning, tåg,?
  • grillbymamma

Gulvaskning kosta typ bara en tia eller nåt. Men sen kosta tåget, ponnyridning, karuseller, maten var dyr, 

• Guy

Då har man varit där! Som sagt shower ingår i entré men resten betalas. Guldvask 20 kr, tåg 30 kr osv.

Sedan ville barn ha hatt och pistol också.

Vi åt på Diligensen, dålig mat och dyr!

Men det var kul ändå!

Svar på tråden High Chaparral