smörgåstårta med skinkröra!recept någon?
min sambos bror fyller 18 och har önskat säg i present av oss smörgåstårta som han vill att jag ska göra med skinröra, har aldrig gjort med skinkrör bara räkot och tonfiks, någon som vet något gott recept?
min sambos bror fyller 18 och har önskat säg i present av oss smörgåstårta som han vill att jag ska göra med skinröra, har aldrig gjort med skinkrör bara räkot och tonfiks, någon som vet något gott recept?
Skulle jag också vilja veta så jag puffar lite
Gärna recpet med detta i från scratch!
Jag brukar blanda skinka , creamfraish och bostongurka ( ev lite majonäs om man gillar det) salt & peppar när jag har "skinkfyllning" i mina smörgåstårtor...
1 dl majonäs
1 dl kräm fraiche
1½ dl hackad gul lök
2 dl hackad paprika i blandade färger
1 finstrimlad purjolök
0,5 finhackad gräslök
1 tsk fransk senap
salt och peppar
Och skinka i småbitar då förståss. Man kan ta den här röran med leverpastej under på de två första lagren. Sen kan man lägga på majonäs, ost, större skinkbitar, jättetunna gurkskivor, tomat och kanske paprika på det översta lagret. OM ni ska ha tre lager. Mmm! Tänk på att om ni dubblar receptet eller så så dubbla inte löken, det blir inte så gott. Sen behöver man inte ha i allt som står där, jag brukar inte ha varken senap, gräslök eller purjo, istället brukar jag lägga i majs för att det är det jag tycker om, det gör man ju som man själv vill. Lycka till!
hackad rökt skinka gärna tunt skivad först
riven papparrot
majonäs och vispad grädde
svartpeppar
hälften cf/majonäs
ägg
skinka
purjolök
kommer ej ihåg exakt men detta e ett ica recept så var rätt mkt av varje å räcker till flera tårtor...men de e ju bara att höfta lite=)