• GakkenLive

v5+4.Svaga bruna flytningar+molvärk

Hej.

Är aningen orolig,
    v5 nu...fick tunna bruna flytningar i dag,som har hållt ihela  dagen, mer eller mindre. Men det är lite, har en binda på mig, och det kommer inget på den, utan bara jag torkar mig....
    Molvärk har jag med, men det har jag nu haft i två veckor snart av o till...

Oroa mig?
    Ringde kk jouren i dag,men hon sa bara att jag skulle avvakta, så länge det inte var "nytt blod "= rött som kom

Hur gör jag??

• Svar på tråden v5+4.Svaga bruna flytningar+molvärk
  • Hejåhå

Är i samma situation, v4-5.
    När jag torkar mig så är det lite orange på pappret, inget i trosan.
    Men när jag gjorde no 2 kom det rött blod på pappret, kanske för att jag tog i lite, men sedan inget i trosan. 
    Har också lite molvärk och stickningar emellanåt, är livrädd för missfall!

• Mamma till Olle

Åh, jag lider med dig ts för den oron som uppstår i ett sånt där läge är inte rolig.
    Jag hoppas innerligt att allt är i sin ordning för dig. Jag vet att en del kvinnor får såna där flytningar genom större delen av graviditeten utan att något är fel. Kan dock bara prata för mig själv. Jag hade ett ma i vintras i vecka 8-9 nånting. Det hela startade med bruna flytningar, bara en dag, lite lite när jag torkade mig efter toabesök. Sen kom inget mer på några dagar. Sen lite igen och efter ca tre dagar samma igen. Sen, två veckor efter första bruna flytningen, startade missfallet på riktigt. Det var hemskt och jag kan gråta för det än idag.
    Är nu gravid igen i vecka 5+6 och hoppas allt ska gå bra denna gång!
    Håller tummarna för dig, lycka till!

• Sab1na

Har varit med om liknande!

Är gravid i v. 12 (11+1) och mina bruna flytningar har precis slutat för 5 dagar sedan, för att sedan komma tillbaka igår.

Har haft dom i ca. 5-6 veckor. Varit på vul 3 ggr och bebisen har haft ett tickande hjärta och allt ar sätt bra ut.

Dom har sagt att det är väldigt vanligt tidigit i graviditeten, visa är mer känsliga än andra och blöder helt enkelt lättare. De avråde mig från att bada på badhus och ha sex sålänge de bruna flytningarna höll i sig pga infektionsrisk. Försök att ta de lugnt, vet hur himla svårt det är, man går som på nålar och är så rädd att det ska hända något dåligt.

Den gången jag skulle fått mens och äl fick jag blodiga flytningar, även när jag gjort nr. 2 som hejåhå skrev ovan.

Håller tummarna för er!
    Lycka till =)

• Hejåhå
    Sab1na skrev 2010-07-05 10:26:26 följande:

Har varit med om liknande!

Är gravid i v. 12 (11+1) och mina bruna flytningar har precis slutat för 5 dagar sedan, för att sedan komma tillbaka igår.

Har haft dom i ca. 5-6 veckor. Varit på vul 3 ggr och bebisen har haft ett tickande hjärta och allt ar sätt bra ut.

Dom har sagt att det är väldigt vanligt tidigit i graviditeten, visa är mer känsliga än andra och blöder helt enkelt lättare. De avråde mig från att bada på badhus och ha sex sålänge de bruna flytningarna höll i sig pga infektionsrisk. Försök att ta de lugnt, vet hur himla svårt det är, man går som på nålar och är så rädd att det ska hända något dåligt.

Den gången jag skulle fått mens och äl fick jag blodiga flytningar, även när jag gjort nr. 2 som hejåhå skrev ovan.

Håller tummarna för er!
    Lycka till =)

Tack, nu känner jag mig lite lugnare!
    BF i mars
  • NovemberMommy

vill inte oroa er men ni borde ge om ett VUL. jag hade liknadana symtom och det slutade inte bra.

men när man är gravid så är blodkärlen väldigt sköra så det behöver inte alltid komma från fostret.

men kolla upp er ändå och vila så mycket ni kan. det brukar gå bort ibland

• GakkenLive

....det slutade i går kväll..
    Ska till läkaren på onsdag, ska be att hon kollar allt då .Just in case...
    tack för alla svar

• Hejåhå

Det har slutat för mig också, men mensvärken är kvar.

BF i mars
  • Rosahjärta

Jag har också haft lite ljustbrunt/rosa aktig färg på min flytning en gång.Och ja ringde min barnmorska å hörde me henne och hon sa att ja inte skulle oroa mig sålänge inte flytningarna skulle bli gröna,för då borde man kolla upp va som kan va fel.

Vid blodblandade flytningar är det mängden blod samt färgen som avgör. Rör det sig om en droppe blod, rosafärgad flytning eller brunare flytning vid enstaka tilfälle och graviditetsymptomen inte avtar så är det sannolikt en ofarlig blödning. Men om blödningen består av färskt blod eller är brunfärgad och inte avtar då skall man direkt söka hjälp på närmaste gynakut! För stor mängd blod används som tumregel 5 kronors mynt – är fläcken större än så, så skall man uppsöka hjälp. /hämtad från sidan blimamma.se.
    Hoppas denna hjälpte lite :)

• Hejåhå
    Rosahjärta skrev 2010-07-05 16:09:45 följande:
    Jag har också haft lite ljustbrunt/rosa aktig färg på min flytning en gång.Och ja ringde min barnmorska å hörde me henne och hon sa att ja inte skulle oroa mig sålänge inte flytningarna skulle bli gröna,för då borde man kolla upp va som kan va fel.

GRÖNA flytningar!!! Jösses, då kan man nästan förstå att något inte står rätt till!
    BF i mars
  • Rosahjärta
    Hejåhå skrev 2010-07-05 18:15:49 följande:
    GRÖNA flytningar!!! Jösses, då kan man nästan förstå att något inte står rätt till!
    hah ja :D exakt
  • Chaam

Tycker det enda du kan göra är att tjata dig in för ett vul och se vad de kan se. De kan ju inget göra och kanske inte se mycket redan nu men jag tycker alltid det är bättre att veta än inte veta..

Hade ett MA i mars i v 12 som började med bruna flytningar, var gravid nu i V7 men fick i fredags bruna flytningar som hållt i sig. Fick inte komma in till läkare och de privata gyn i stan var semesterstängt. Jag ringde KK igen idag och sa jag "tyckte" flytningar luktade konstigt och då fick jag komma in.  (fult - ja, men va faan)
    Hursomhelst, fick göra vul och det visade sig vara ofrostrig graviditet dvs inget foster i hinnsäcken.
    Så nu ska jag vänta ut det...

MEN (!) som läkaren sa både förra och denna gången, en brun flytning eller blödning behöver inte betyda att något är fel utan kan komma ändå ibörjan helt normalt och rätt vanligt.
    Tyvärr har det inte stämt på mig men jag har läst många andra som det har stämt på.

Lycka till!!

• Mamma till Olle

Chaam ---> Beklagar dina missfall. Usch det är hemskt, har själv haft ett ma och troligen ett missfall till efter det.
    Tänkte fråga dig, nu senast när det visade sig att du hade ofostrig graviditet. Yttrade sig detta på något mer sätt än de bruna flytningarna? Typ att du inte hade några gravsymptom eller så?

Jag är ni gravid igen i vecka 7 och man nojar ju över det mesta som du säkert vet...

• GakkenLive
    Chaam skrev 2010-07-05 18:58:55 följande:
    Tycker det enda du kan göra är att tjata dig in för ett vul och se vad de kan se. De kan ju inget göra och kanske inte se mycket redan nu men jag tycker alltid det är bättre att veta än inte veta..

Hade ett MA i mars i v 12 som började med bruna flytningar, var gravid nu i V7 men fick i fredags bruna flytningar som hållt i sig. Fick inte komma in till läkare och de privata gyn i stan var semesterstängt. Jag ringde KK igen idag och sa jag "tyckte" flytningar luktade konstigt och då fick jag komma in.  (fult - ja, men va faan)
    Hursomhelst, fick göra vul och det visade sig vara ofrostrig graviditet dvs inget foster i hinnsäcken.
    Så nu ska jag vänta ut det...

MEN (!) som läkaren sa både förra och denna gången, en brun flytning eller blödning behöver inte betyda att något är fel utan kan komma ändå ibörjan helt normalt och rätt vanligt.
    Tyvärr har det inte stämt på mig men jag har läst många andra som det har stämt på.

Lycka till!!
    Det slutade som sagt var, men de höll sig tunna, kom inte ens  på bindan som jag hade i. Men det vara de i ett par timmar...
    Har inte haft något nu på två dagar, det molar på "som vanligt" i magen o i brösten.
    Här läkar besök i morgon inbokat, men för en annan sak, men hon är sna¨ll så jag ska be henne om hon kan kolla....går in i 6+0 i morgon...
  • vogelka

Man blir ju lite orolig när vissa säger att det är helt normalt och andra säger risk för missfall. Jag undrar om åldern kan ha något med det hela o göra? Jag är 21 år, gravid i v 5. Första graviditeten och aldrig haft missfall. Igår hade jag brunaktig flytning. Bör jag vara orolig?

Svar på tråden v5+4.Svaga bruna flytningar+molvärk