• Anonym

32-åring som tänder på fjortisar

Jag satt vid min sambos dator idag, och såg i historiken i webbläsaren att han hade kollat på youtube-klipp på fjortisar, och diverse klipp där det är lättklädda och bröst visas av en eller annan anledning.
    Han är 32 år.
    Seriöst, är det verkligen normalt att sitta och titta på fjortisar om man är 30+??
    Eller är det sånt som kallas gubbsjuka?

Dessutom har jag sett vid ett flertal tillfällen att han varit inne på sidor, så som "snyggastnaken.nu", sökt på "inga of sweden naken", blivit medlem på sidan "sylvia" och "adultfriendfinder".

Ok, vi är inte tillsammans längre, men vi är fortfarande sambos i väntan på att jag ska få annan lägenhet att bo i.
    Han  har sagt flera gånger att han "älskar mig", han "har känslor kvar" för mig, vill att vi ska bli tillsammans igen, skriver "puss" i sms, etc.
    Varför registrerar han sig då på dejtingsidor? När jag frågade honom om varför han blivit medlem på adultfriendfinder och att det stod att han var singel, samtidigt som han säger att han vill ha tillbaka mig (över sms då, säger han det, inte face-to-face), svarade han att det var en tävling om en tv, som länkade dit och man var tvungen att bli medlem, och undrade om jag tyckte att han skulle skrivit att han var bög istället, på den sidan.
    Han vet dessutom att jag vill ha sex med honom. Vi har inte haft sex på två-tre veckor, men jag har flera gånger sett att han gör dessa sökningar på internet.
    Om han nu vill bli tillsammans med mig igen, ska vi då ha ett förhållande utan sex? Ett förhållande där han kollar på youtube-klipp med fjortisar? Kollar på "fjortisar" när han är 32 år. Tycker det känns lite väl....stört?

• Svar på tråden 32-åring som tänder på fjortisar
  • Marzenie o dziecko

Äckligt.....

• Lillsnufflan

Även om han nu har känslor kvar för dig och älskar dig kanske han inte har mycket hopp om att det ska bli ni igen och i så fall är det kanske inte konstigt att han registrerar sig på dejtingsidor? Ett sätt att komma över någon är att flörta med andra och kanske också dejta även om man kanske ofta drar sig för att kasta sig in i något nytt. Men det kan ändå vara skönt att få bekräftelse på att man duger och fortfarande är attraktiv. Men det är svårt att veta exakt vad som går igenom hans huvud när jag inte känner er och inte vet vad som hänt mellan er.

Och vad gäller fjortisarna så skulle jag inte bli så upprörd över det. Ni är ju inte ihop längre och han får faktiskt titta på vad han vill (så länge det inte rör sig om barnporr kanske, då skulle jag bli upprörd). Han kanske längtar tillbaka till sin egen ungdom då han var "fri" och att titta på lättklädda unga tjejer får honom att återuppleva "the glory days", vad vet jag? Att titta på yngre kvinnor/tjejer är inte heller samma sak som att han faktiskt skulle vilja vara ihop med en. Jag vet få 32-åringar som faktiskt skulle vilja ha ett förhållande med en omogen 16-åring. Att däremot svärma och minnas hur det var att vara ung och kär, det är en annan sak...Men det är klart, jag vet ju inte säkert hur han tänker.

• Anonym

Han vet att jag har känslor kvar för honom, och tycker om honom otroligt mycket, vilket jag talat om för honom flera gånger sedan det tog slut, och det var innan han registrerade sig på sådana sidor.

Självklart har han rätt att titta på vad han vill..men med tanke på att han har en dotter som faktiskt är något av en fjortis, så känns det ganska vidrigt..jag menar...det hade kunnat vara hans dotter som dyker upp på bild där (nej, hon är inte fjorton år, jag vet att fjortis inte är en ålder)Obestämd
    Och fakiskt skulle jag inte bli förvånad om han blev tillsammans med en 16-åring..han gillar yngre tjejer..och ja, det skulle lätt kunna vara en 16-åring han sätter på.. Jag, och många andra han varit tillsammans med har varit otroligt omogna. Jag är över 20 år, men beter mig oftast som om jag vore omkring 15..och jag är medveten om att jag är omogen.. Han har, även efter att han fyllt 30 år, haft förhållande med tjejer som är ca 12-13 år yngre än honom.. Det är av den anledningen jag itne skulle bli förvånad om han sätter på 16-åringar heller.

• Lillsnufflan
    Anonym skrev 2010-07-04 18:50:05 följande:
    Han vet att jag har känslor kvar för honom, och tycker om honom otroligt mycket, vilket jag talat om för honom flera gånger sedan det tog slut, och det var innan han registrerade sig på sådana sidor.

Självklart har han rätt att titta på vad han vill..men med tanke på att han har en dotter som faktiskt är något av en fjortis, så känns det ganska vidrigt..jag menar...det hade kunnat vara hans dotter som dyker upp på bild där (nej, hon är inte fjorton år, jag vet att fjortis inte är en ålder)Obestämd
    Och fakiskt skulle jag inte bli förvånad om han blev tillsammans med en 16-åring..han gillar yngre tjejer..och ja, det skulle lätt kunna vara en 16-åring han sätter på.. Jag, och många andra han varit tillsammans med har varit otroligt omogna. Jag är över 20 år, men beter mig oftast som om jag vore omkring 15..och jag är medveten om att jag är omogen.. Han har, även efter att han fyllt 30 år, haft förhållande med tjejer som är ca 12-13 år yngre än honom.. Det är av den anledningen jag itne skulle bli förvånad om han sätter på 16-åringar heller.
    Vill du verkligen vara ihop med honom igen då? Kanske är det bäst att lämna och gå vidare?
  • Anonym
    Lillsnufflan skrev 2010-07-04 18:53:16 följande:
    Vill du verkligen vara ihop med honom igen då? Kanske är det bäst att lämna och gå vidare?
    Det är både och..men med tanke på att vi väntar ett barn ihop (är i sjätte månaden) så är det svårt att bara stänga av helt ifrån honom också, vilket antagligen skulle behövas om jag skulle kunna "komma över" honom. Jag vill inte beröva honom barnet..
  • lille Birger

Jag är 20 år och tittar på 45-50 åringar, tanter helt enkelt. Är det mer konstigt? En sexuell läggning kan i stort sätt inte vara fel sålänge det inte skadar någon. Amorösa kontakter mellan olika åldrar är ju ett exempel på vad kärleken kan övervinna.

• Pappan och havet

Lite skumt. Är det bara småflickor eller är han allätare?
    Nu blir det inte av att porrsurfa så mycket för mig numera, men i ärlighetens namn vet man ju aldrig var man hamnar och det är ju inteså sällan illa för datorsäkerheten med virus och så.
    Sen kan jag intealls uttala mig om ert "icke-förhållande".

Svar på tråden 32-åring som tänder på fjortisar