Mygg, knott... allergi? Någon som har barn som är allergiska/överkänsliga?
Min dotter på 3 år fick ett myggbett för några dagar sedan som svullnade upp en hel del och är fortfarande väldigt svullet men det var inte så illa att vi kände att vi behövde söka läkare för det, bara väldigt svullet, inget ont eller så.
Men så idag låg vi på badstranden då jag upptäckte att hennes ena arm var enormt svullen... ca 10 cm ovanför armbågen och ner till ca 10 cm under armbågen... alltså en svullnad på ca 20 cm som sträckte sig hela vägen runt armen. Granskade armen men hittade inget myggbett men efter sen bra stund upptäckte jag ett litet litet bett/prick på armbågen. Någon timme senare upptäckte jag att hennes ena ben hade vullnad upp till dubbel storlek från knät ner till foten... ännu värre än armen och hittade även där efter långt granskande ett litet litet bett/prick på vaden. Min tanke är knott för det ser ut som ett typ litet knottbett eller nåt sånt... men har aldrig varit med om att någon reagerar så kraftigt... Just nu har jag lindat in arm och ben i kompresser med alsolsprit efter tips från sjukvårdsrådgivningen och imorgon så ska vi gå till vårdcentralen.
Tänkte höra om det är någon annan här med barn som reagerat på mygg och knott och om det är någon som reagerat så kraftigt som min dotter. Om det nu är det hon reagerat på men nåt litet bett av nåt slag verkar det ju iaf vara.
Blir även lite orolig då min sambo (dotterns pappa) också var känslig mot sånt som liten och är idag extremt allergisk mot getingar och varit nära att dö efter getingstick... Hoppas inte sånt är ärfligt.