Satiin skrev 2010-07-05 01:13:07 följande:
Har själv haft dermal anchors nedanför nyckelbenen och det finns ju oändligt med mönster du kan bygga ihop med en sådan.
Dessutom kan du byta smycken till olika sorters nitar, stenar, plattor etc.
Flertalet människor som väljer att placera dem i tatueringar som en del av själva verket också! :)
Tungan och vertical labret vet ja inte om jag tycker är så unikt, surface stöts lätt ut och ger väldigt fula ärr.
Idag är inte så många piercingar speciellt unika - då de flesta personer har piercingar.
Men då är det väl till att satsa på något som folk inte tror man skulle välja i första hand som kille ex, smiley, medusa, cheeks?
Har en nära killkompis som har hål i naveln OCH det kan man garanterat inte tro när man ser honom. Manligare än manligast!
Septum är ju en piercing som kommer mer och mer bland "vanliga" människor, men ingenting många tror att man skall göra.
Nej, det är inte mycket som är helt unikt, men jag menar inte heller att jag ska vara den första som piercar mig på något speciellt ställe. Jag är snarare ute efter något som är mindre vanligt än "det vanliga". En vanlig piercing i tungan är alldeles för vanlig idag, men det var många, många år sedan jag piercade tungan. En andra piercing i tungan är inte alls lika vanlig som en "single", men självfallet inte något helt unikt (vilket troligtvis inte är möjligt idag).
Gällande vertical labret så är inte det heller något unikt, men ändå något som är mindre vanligt än många andra piercingar. I alla fall i lilla Norrköping där jag bor. :P Allt handlar ju om var man bor någonstans, och i vilka kretsar man håller till. Jag får i alla fall fler kommentarer om min piercing på stan än vad min polare får (som har en i ögonbrynet och en vanlig ring i underläppen).
Septum är dock något som jag personligen inte tycker är snyggt - eller rättare sagt, skulle vara snyggt på mig, så det är dessvärre inget alternativ.
Det är klart att man kan göra vilka mönster man vill med Dermal, men då är det flera som gäller.
Om jag skulle gissa rakt av så är jag väldigt säker på att en surface inte skulle stötas bort av min kropp. Det är självfallet ingenting jag kan säga säkert, men jag är väldigt säker på det ändå (orkar inte gå in på varför).
Men, som sagt, jag är öppen för förslag och jag uppskattar dina åsikter och tips! :)