• nu1mlock

"Unik" piercing?

Jag håller ett öppet sinne och är ute efter förslag på lite mer "unika" piercingar som man kan tänkas skaffa sig.

Jag har en piercing i tungan och en i läppen (vertical labret) sedan tidigare. Läppen valde jag, då den inte är lika vanlig som simpla ringar, ögonbryn, näsa eller vad det nu skulle kunna vara.

Så för skojs skull så skulle det vara lite roligt med åsikter om vad som skulle kunna vara lite mer unikt, men gärna synligt. Observera att jag inte har några problem med synliga piercingar på arbetet eller liknande.

Ju fler förslag desto bättre!

• Svar på tråden "Unik" piercing?
  • nu1mlock

Ingen som har något förslag?

• tessilus

2 hål i tungan? ingen skillnad mot att ha 1st

• nu1mlock
    Bevingad Flodhäst skrev 2010-07-05 00:47:23 följande:
    Hittar inte, men likt detta.

www.zhippo.com/TranscendTattooGalleryHOSTED/i...

Fast att det inte var något mellanrum mellan "bollarna." Det var typ som häftklammer.
    Jag har faktiskt funderat på en surface-piercing, fast på överarmen istället för underarmen som personen på bilden hade. Det är ett bra förslag, och - som sagt - något som jag själv har funderat på. Överarmen är inte jättesynlig under vinterhalvåret, men det duger.

Fler förslag? :)
  • EJai

Jag tycker att det är fint i kinden eller under strup gropen

• nu1mlock
    tessilus skrev 2010-07-05 00:49:44 följande:
    2 hål i tungan? ingen skillnad mot att ha 1st
    Haha, även detta är något som jag har funderat på och troligtvis något som jag kommer göra om jag inte fastnar för något annat först.
  • nu1mlock
    våren1987 skrev 2010-07-05 00:51:26 följande:
    Jag tycker att det är fint i kinden eller under strup gropen
    Kinden är jag lite "sådär" för. Jag tycker att det är snyggt om man har smilgropar, vilket jag inte har - inte så synliga i alla fall.
  • pennanjenna

jag har oxo funderat på fler piercings.  å fler tatueringar. vill ha nåt som passar kvinnorkroppen bra :) har lite ideér, men kom gärna me fler!

• nu1mlock
    Satiin skrev 2010-07-05 00:55:22 följande:
    Varför surface och inte dermal anchors?
    För min del är det framför allt för att man kan ha lite "roligare" med surface. Med dermal kan man inte göra så mycket mer än att "ha det som det är". Med surface så är det lättare att byta ut staven mot något annat - nästan vad som helst.

Jag skulle kunna dra igenom en stav, fästa något annat än kulor på ändarna eller något. Det känns som att det finns lite fler valmöjligheter. Eller har jag fel?
  • nu1mlock

Tog det slut på förslag nu?

• Satiin

Har själv haft dermal anchors nedanför nyckelbenen och det finns ju oändligt med mönster du kan bygga ihop med en sådan.
    Dessutom kan du byta smycken till olika sorters nitar, stenar, plattor etc.

Flertalet människor som väljer att placera dem i tatueringar som en del av själva verket också!  :)

Tungan och vertical labret vet ja inte om jag tycker är så unikt, surface stöts lätt ut och ger väldigt fula ärr.
    Idag är inte så många piercingar speciellt unika - då de flesta personer har piercingar.
    Men då är det väl till att satsa på något som folk inte tror man skulle välja i första hand som kille ex, smiley, medusa, cheeks?
    Har en nära killkompis som har hål i naveln OCH det kan man garanterat inte tro när man ser honom. Manligare än manligast!

Septum är ju en piercing som kommer mer och mer bland "vanliga" människor, men ingenting många tror att man skall göra.

• nu1mlock
    Satiin skrev 2010-07-05 01:13:07 följande:
    Har själv haft dermal anchors nedanför nyckelbenen och det finns ju oändligt med mönster du kan bygga ihop med en sådan.
    Dessutom kan du byta smycken till olika sorters nitar, stenar, plattor etc.

Flertalet människor som väljer att placera dem i tatueringar som en del av själva verket också!  :)

Tungan och vertical labret vet ja inte om jag tycker är så unikt, surface stöts lätt ut och ger väldigt fula ärr.
    Idag är inte så många piercingar speciellt unika - då de flesta personer har piercingar.
    Men då är det väl till att satsa på något som folk inte tror man skulle välja i första hand som kille ex, smiley, medusa, cheeks?
    Har en nära killkompis som har hål i naveln OCH det kan man garanterat inte tro när man ser honom. Manligare än manligast!

Septum är ju en piercing som kommer mer och mer bland "vanliga" människor, men ingenting många tror att man skall göra.
    Nej, det är inte mycket som är helt unikt, men jag menar inte heller att jag ska vara den första som piercar mig på något speciellt ställe. Jag är snarare ute efter något som är mindre vanligt än "det vanliga". En vanlig piercing i tungan är alldeles för vanlig idag, men det var många, många år sedan jag piercade tungan. En andra piercing i tungan är inte alls lika vanlig som en "single", men självfallet inte något helt unikt (vilket troligtvis inte är möjligt idag).

Gällande vertical labret så är inte det heller något unikt, men ändå något som är mindre vanligt än många andra piercingar. I alla fall i lilla Norrköping där jag bor. :P Allt handlar ju om var man bor någonstans, och i vilka kretsar man håller till. Jag får i alla fall fler kommentarer om min piercing på stan än vad min polare får (som har en i ögonbrynet och en vanlig ring i underläppen).

Septum är dock något som jag personligen inte tycker är snyggt - eller rättare sagt, skulle vara snyggt på mig, så det är dessvärre inget alternativ.

Det är klart att man kan göra vilka mönster man vill med Dermal, men då är det flera som gäller.

Om jag skulle gissa rakt av så är jag väldigt säker på att en surface inte skulle stötas bort av min kropp. Det är självfallet ingenting jag kan säga säkert, men jag är väldigt säker på det ändå (orkar inte gå in på varför).

Men, som sagt, jag är öppen för förslag och jag uppskattar dina åsikter och tips! :)
  • nu1mlock
    Satiin skrev 2010-07-05 01:49:50 följande:
    Om de kommer stötas ut eller ej kan man aldrig veta innan, det får man testa sig fram till.

haha, jaghopparhögt; ja varför inte när man endå håller på?
    kendys.blogg.se/images/2009/bizarre-eye-pierc... eller kanske en ögontatuering?
    Jag tittade på bilder liknande den du länkade, men det känns som att det skulle kunna skava och förstöra ögat med en sådan piercing?
Svar på tråden "Unik" piercing?