• Svärdlilja

Jula cykelvagn

Någon som har erfarenhet av den och vilken ålder har ni på barnen som åker i den?

• Svar på tråden Jula cykelvagn
  • Dr Mupp

vi har den och den är inne på tredje året. barnen som åker är 3, 5 och snart 7 år (inte alla tre samtidigt). Vilken kombination som åker i kärran beror på vart vi åker. I grunden är är jag nöjd med kärran. Men några saker finns det att anmärka

Fästet till cyklen passar inte alla cyklar. På min cykel fungerar den inte utan fästet slår i ekrarna. Fungerar dock bra på makens cykel. Den är lite låg i taket för mina två största barn som slår i taket, men då är de 113 resp 118 cm så jag gissar att de slår i taket på de flesta (alla?) cykelkärror. Sen saknar jag att den inte går att använda som barnvagn. Vi har en bebis också och det hade varit smidigt att kunna koppla loss kärran på tex stan och köra runt den som vagn.

Bra saker med kärran är bla färgen som syns bra, packmaxvikten på 40 kg och priset.
  • Dr Mupp
    Svärdlilja skrev 2010-07-06 15:33:03 följande:
    Vad har du för cykel, kan ju vara bra att veta!!??
    Jag har en äldre damtralla som är ommålad så jag vet inte vad det är för märke. Men den är iaf minst 30 år gammal.
Svar på tråden Jula cykelvagn