Det här med PCOs gör en riktigt tankspridd =S
Hej jag är helt ny på denna sidan. Har gått på p-piller sen jag vart 16 o då sa läkarn att jag hade PCOs o att jag förmodligen inte kan få barn men fick då p-piller som kunde hjälpa äggstockarna att komma igång under några år, (blev jätte ledsen med bara tanken att jag kanske aldrig lyckas?) Men nu e jag 23 o jag tog sista pillret på nyår, så nu planeras det barn:) Har haft mens 2 ggr, Första gången direkt efter nyår o sen sista veckan i Maj. Så jag ringde te min gynekolog i fredags och han sa till mig att jag ska forsätta försöka året ut (för att alla ska ha försökt minst i ett år innan hjälp?) Jag har haft mens 2 ggr på sex månader! Tankarna om att lyckas.. nä,inte så höga=S
Är det normalt att känna av sina äggstockar medans går på p-piller?
Fär när jag slutade så fick jag jättejätte ont i Mars (Jag trodde allvarligt att hela livmoderna skulle trängas sig ut genom magen! Men ingen mens =S) Medan de senaste 3 månaderna har jag inte känns nåt alls (Förutom mensen sista helgen i maj.. Jag kan inte känna mina äggstockar, ligger o trycker men.. känner inte,, ´Har alltid gjort det annars,, e det ovanligt?
Jag e vädligt deprimerad o trött på att kissa på stickor när jag har så negativa tankar o PCOs..
Sist gång jag var hos min gynekolog så frågade jag honom - Kan jag få barn nångång? han svarar -Det vet jag inte, det kan jag inte svara på..
Jag e sjukt förrvirrad av barn o PCOs... Känns som en stor sten axlarna..
Önskar om jag kan få massa annan olik hjälp eller förslag efter som jag har ju året ut på mig innan själva läkarna går vidare med andra försök:)
Vore jätte tacksam!