• Anjonen

mygg & knott

Har en liten kille på snart 2 år som reagerat väldigt starkt på bett från knott och mygg... han sväller enormt kring betten och blir väldigt röd, efteråt ser det ut som röödblå blåmärken som aldrig verkar försvinna... nu har han fått feber efter att ha varit slö och gnällig i nåra dar... kan verkligen barn reagera så här starkt på dessa flygfän och kan Clarityn hjälpa? kan ju inte hålla honom inne hela sommarn :(

Tacksam för svar

• Svar på tråden mygg & knott
  • Lena

Clarityn i förebyggande syfte hjälper mig iaf. Istället för 5cm bett så får jag normala myggbett. Feber har jag dock aldrig fått av dem.

• Anjonen

nu har han fått ett nytt mygg/knott bett på ryggen... själva bettet är jätterött sen är det väl 1 cm runt om som är lite mindre rött sen ungefär 2 cm som e vitare än hans normala hudfärg???? jättekonstigt....

• mag86

hej

min dotter brukar också ofta få ganska rejäla myggbett, men nu i helgen fick hon ett bett på foten och hela foten och benet svällde upp och det kom vätska ur bettet. Läkaren sa att myggan var "smutsig" och att det kommit in bakterier i bettet och att det är därför hon svällde upp och vätskade. Det ska vi behandla med antibiotika.

jag tycker att det alltid är bra att kontakta en läkare eller gå till vårdcentralen så att de kan kolla upp vad som är fel och hur man kan förebygga.

jag hoppas att det löser sig!

Svar på tråden mygg & knott