Ska på weekend semester med manlig kollega...
Hej!
Det är så här att jag ska åka utomlands över en helg till en stad där jag bodde i många år. Min syster bodde också där ett tag och tanken var att hon skulle följa med. Nu blev det inte så av olika anledningar men jag bokade min biljett ändå och skulle åka själv. Sen har vi en jättetrevlig kille på jobbet som jag tycker om. Detta är ett familjeföretag och han har jobbat här i evigheter och är som en son för min svåger som äger företaget och han kallar mig för 'moster' t.o.m...vi brukar gå på samma gym (fast vi gör olika saker) och förra veckan hängde jag med honom efter jobbet och kollade på möbler. Hursomhelst.
Han han släktingar i denna stad och vill också hänga på. Sagt och gjort, han bokade biljett och ska bo på hotell och jag ska bo hos en kompis. Det konstiga, eller vad man ska säga...är att jag har sambo och även om dessa två killar har träffats så tror nu min sambo att han är förtjust i mig. Jag tror inte det, men är jag naiv? Jag tror att han har så mycket respekt för min pappa som också jobbar och för min svåger, OCH min syster , att han aldrig skulle 'våga' gilla mig på det sättet. Han har aldrig sagt eller gjort något utan vi är bara kompisar men kan killar och tjejer vara kompisar?? Min syster säger bara att jag inte ska oroa mig och att detta är MIN resa, å andra sidan är jag orlig över att jag ska få 'ta hand om honom' och jag vill ju umgås med mina vänner...klart han kan hänga på men han har aldrig vart i denna stad och nu fick jag reda på att hans släktingar bor en bit utanför...och att han inte är så sugen på att åka dit och säga hej ens...
Det är inte så att min sambo är svartsjuk och jag kan redan nu säga att det pågår inget från min sida iaf (även om han är sjuuuukt snygg så är det bara min sambo som gäller för mig) men jag har 'skämts' lite för att säga till mina föräldrar och min andra syster att jag och denna kollega ska de facto åka till en stad tillsammans..jag vill avdramatisera det hela lite men usch, jag vet inte hur jag ska hantera detta.....överdriver jag eller?? Vi kommer skibra överrens men that's it. Kan säga att min syster som jobbar här tycker inte alls det är konstigt att vi åker tillsammans, hon tyckte tom att han kunde bo hos min kompis....men nej, verkligen inte!
Vad tycker ni? Hur ska jag 'tänka'. Killen i fråga är singel