• Anonym (Lilja)

Ska på weekend semester med manlig kollega...

Hej!

Det är så här att jag ska åka utomlands över en helg till en stad där jag bodde i många år. Min syster bodde också där ett tag och tanken var att hon skulle följa med. Nu blev det inte så av olika anledningar men jag bokade min biljett ändå och skulle åka själv. Sen har vi en jättetrevlig kille på jobbet som jag tycker om. Detta är ett familjeföretag och han har jobbat här i evigheter och är som en son för min svåger som äger företaget och han kallar mig för  'moster' t.o.m...vi brukar gå på samma gym (fast vi gör olika saker) och förra veckan hängde jag med honom efter jobbet och kollade på möbler. Hursomhelst.
    Han han släktingar i denna stad och vill också hänga på. Sagt och gjort, han bokade biljett och ska bo på hotell och jag ska bo hos en kompis. Det konstiga, eller vad man ska säga...är att jag har sambo och även om dessa två killar har träffats så tror nu min sambo att han är förtjust i mig. Jag tror inte det, men är jag naiv? Jag tror att han har så mycket respekt för min pappa som också jobbar och för min svåger, OCH min syster  , att han aldrig skulle 'våga' gilla mig på det sättet. Han har aldrig sagt eller gjort något utan vi är bara kompisar men kan killar och tjejer vara kompisar?? Min syster säger bara att jag inte ska oroa mig och att detta är MIN resa, å andra sidan är jag orlig över att jag ska få 'ta hand om honom' och jag vill ju umgås med mina vänner...klart han kan hänga på men han har aldrig vart i denna stad och nu fick jag reda på att hans släktingar bor en bit utanför...och att han inte är så sugen på att åka dit och säga hej ens...

Det är inte så att min sambo är svartsjuk och jag kan redan nu säga att det pågår inget från min sida iaf (även om han är sjuuuukt snygg så är det bara min sambo som gäller för mig) men jag har 'skämts' lite för att säga till mina föräldrar och min andra syster att jag och denna kollega ska de facto åka till en stad tillsammans..jag vill avdramatisera det hela lite men usch, jag vet inte hur jag ska hantera detta.....överdriver jag eller?? Vi kommer skibra överrens men that's it. Kan säga att min syster som jobbar här tycker inte alls det är konstigt att vi åker tillsammans, hon tyckte tom att han kunde bo hos min kompis....men nej, verkligen inte!
    Vad tycker ni? Hur ska jag 'tänka'. Killen i fråga är singel

• Svar på tråden Ska på weekend semester med manlig kollega...
  • Anonym (Lilja)

mähhh kom igen dååå
    puuuff

• Anonym

En kille och en tjej kan vara kompisar, men om ha först säger att han åker för att han har släkt där och sen visar det sig att han inte vill träfffa dem, ja, då är detnog så att han är intresserad av dig.

• Tokfrjant

Det ska ju inte vara några problem om du inte har speciella känslor för honom.
    Det är ju bara en kompis.

♥Elias080704♥ ♥Tvillingar BF 100927♥ - www.emeliesgodsaker.se
  • Tullsa

Är det riktigt säkert att det verkligen bara är din sambo som gäller för dig?
    Om så kan du säga sanningen och omgivningen kommer inte att reagera för de känner att du är ärlig.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-06 09:41:18 följande:
    En kille och en tjej kan vara kompisar, men om ha först säger att han åker för att han har släkt där och sen visar det sig att han inte vill träfffa dem, ja, då är detnog så att han är intresserad av dig.
    Ja så tänkte jag med...

Även om ni åker samma dag, samma flyg så måste ni ju inte åka tillsammans.. Ni bor ju på olika ställen.
    JAG hade tyckt det vore jäkligt olustigt om min partner reste så dock..

Kan du på ett fint vis prata om allt du och dina kompisar ska hitta på och på så vis visa honom att han får sköta sig själv men att han visst kan vara välkommen att käka middag ihop med er alla nån dag? Och tala mycket om hur underbar din sambo är och att du är glad över att du har honom osv. Samt gärna berätta något mysigt ni gjort ihop, gärna dagen innan du berättar det.
    Eller säga rent ut att du hoppas att han förstår att han mestadelen av tiden får klara sig själv?
  • Anonym (Lilja)
    Tullsa skrev 2010-07-06 09:48:49 följande:
    Är det riktigt säkert att det verkligen bara är din sambo som gäller för dig?
    Om så kan du säga sanningen och omgivningen kommer inte att reagera för de känner att du är ärlig.
    ja det är alldeles säkert. Jag tycker om den andre, det kan jag inte förneka men inte så pass att jag har känslor för honom och det är det som är det lustiga att jag är rädd för vad omgivningen ska säga.
    Kanske är det så att hade jag inte kännt NÅGOT alls alltså inget alls så hade det vart enklare att säga apropå ingenting att 'vi ska till xxx'.
    Eller...jag vet inte, om jag tänker på att det hade vart en annan kollega som jag inte är kompis med hade det också kanske vart lite udda.
  • Tullsa

Om man är bara lite rädd är det något som man inte riktigt har kontroll över. Fråga dig igen om det verkligen är så att din sambo är den enda du kan tänka dig.
    Om det är så din sambo som gäller,  är du bara konspiratorisk  eller så vet du att din omgivning är konspiratorisk. Var bara ärlig så är allt okej.

• Anonym (Lilja)
    Tullsa skrev 2010-07-07 15:34:58 följande:
    Om man är bara lite rädd är det något som man inte riktigt har kontroll över. Fråga dig igen om det verkligen är så att din sambo är den enda du kan tänka dig.
    Om det är så din sambo som gäller,  är du bara konspiratorisk  eller så vet du att din omgivning är konspiratorisk. Var bara ärlig så är allt okej.
    smart svar...och bra....
    det har kommit fram från hans sida att han gillar mig...
    allt  är upp och ner :(
  • Tullsa

Aha du anade uglor i mossen, det var det som inte stämde.
    Och du är förstås helt säker på att du kan stå vid ditt ord och därför är ingenting som det ska!
    Jag gör inte narr av dig vet pricis vart du är.
    Huvudet kokar av alla tankar, och man ifrågasätter vad man innerst inne vill.
    Komihåg att man ifrågasätter det som är sant, det undermedvetna vet mer än vad intellektet vågar tro på.

Överväg att stanna hemma eller att boka om resan och åk helt själv om du vill vara korrekt, om du vet att du vill ha det som du har det, säg som det är och åk och gör ditt jobb njut av utsikten inte sällspaket.

Svar på tråden Ska på weekend semester med manlig kollega...