Kitchen aid
är det någon som vet vad det tar för en Kitchen aid? Funderar på att köpa en men de verkar vara dyrt trots de är gekås, har jag fått höra
är det någon som vet vad det tar för en Kitchen aid? Funderar på att köpa en men de verkar vara dyrt trots de är gekås, har jag fått höra
menar du att kitchen aid finns på ullared?
Förstår inte riktigt frågan, men jag köpte en röd på Siba för 4999:- tror jag det var.
Grund priset på en riktig Kitchen aid är ca 5000:- och värd varenda krona!!
Jag hade köpt en Kenwood istället, mycket bättre motor i dem. Kitchen Aid har snyggare design, men det är ju faktiskt mindre viktigt.
Härifrån funderar jag på att beställa en, billigaste jag hittat 3795:-
www.komplett.se/k/ki.aspx
Om man vill ha en estetiskt tilltalande maskin kan du satsa på den.
Om du gillar att baka på riktigt så ska du ha något annat. Kitchen aid har för liten bunke tycker jag...
Jag har varit sugen på en kitchen aid just för att de är snygga, men kollade idag och jag hittar ingen bunke som klarar över en deg på 8dl vätska! Helt värdelöst ju, kan det verkligen stämma?
Kitchen aid säljs på Gekås ja, men de har inte så många färger att välja mellan. Tror de tar 3995 kr för den (osäker dock). Annars finns de på Netonnet för ca 4500 kr för vissa färger (iaf senast i juni när jag kollade).
Om du ska baka någonting tyngre än sockerkaka tycker jag att du ska välja en annan maskin. Jag har både en Kitchen Aid och en Assistent och skulle inte våga använda Kitchen Aiden till några tyngre arbeten.
Kitchen Aid är snygg, men väldigt opraktisk när man ska baka med den. Bland annat är det riktigt osmidigt att fylla på ingredienser eftersom det är så trångt mellan maskinen och bunken. Assistent har en stor bunke på 7 liter och det är enkelt att fylla på mjöl under bakningen. Jag brukar göra degar på omkring 2,5 kilo och det klarar Assistent utan problem. Jag tror att Kitchen Aiden skulle bryta ihop av detta.
Jag har en Kenwood Patissier som liknar KA i designen men den har kraftigare motor. Brukar baka bröd med den och bakar med 1 liter degspad. Det ryms precis i den. Betalade typ hälften av vad en KA kostar, köpte den på NetonNet.se.
Är lite sugen på en Ankarsrum Assistent, får väl se om den ryms i budgeten...
Jag har hittat en kraftigare modell http://www.bagarenochkocken.se/shop/?artnr=5kpm5vit
Jag betalade 5999 kr förra året men nu har jag sett att dom sänkt dom till 4999 kr
Älskar verkligen min!!
Vilken modell har du?
Hur stor deg brukar du göra i den?
Jag har en vanlig kitchen aid, finns bara i en storlek
Nä, det finns två för 220v. Men då misstänker jag att du har Artisan-modellen.
Vi får dem gratis på jobbet via vårt incentive program. Men annars ligger du runt 4000 kr ca