• lillamye

har sån problem med fötterna får ont och svettas mkt vet ni några bra innerskor?

har ett par fusk foppa men dom blir man ochså blöt i men jag älskar dom då det är enda skorna som inte gör ont-

vet ni fler skor som är bra och mkt luftiga?
    jag har rätt breda fötter.

• Svar på tråden har sån problem med fötterna får ont och svettas mkt vet ni några bra innerskor?
  • SunnyBunny

Jag använder birkenstock inomhus och de är svala och sköna och gå i!

• skorpionen80

Menar du innerskor eller inneskor? Innerskor vet jag inte vad det skulle vara för något/några... Men inneskor borde ju typ vanliga sandaler funka? Eller Birkenstock som var och varannan har.

• lillamye
    skorpionen80 skrev 2010-07-05 11:30:59 följande:
    Menar du innerskor eller inneskor? Innerskor vet jag inte vad det skulle vara för något/några... Men inneskor borde ju typ vanliga sandaler funka? Eller Birkenstock som var och varannan har.
    inneskor att ha då man jobbar i vården

man går och står ju rät mkt så jag vill ha bra skor som jag inte svettas el få ont i.
  • Linastrumpan

Jag har ett par äkta crocs men har alltid tunna sockor annars blir det jättesvettigt plus att jag inte gillar att vara barfota på jobbet. Händer att man får diverse otrevligeter på sig, bättre att slänga sockorna då o köra skorna i maskin. (jobbar också i vården)

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • lillamye
    Linastrumpan skrev 2010-07-05 12:49:24 följande:
    Jag har ett par äkta crocs men har alltid tunna sockor annars blir det jättesvettigt plus att jag inte gillar att vara barfota på jobbet. Händer att man får diverse otrevligeter på sig, bättre att slänga sockorna då o köra skorna i maskin. (jobbar också i vården)
    har jag strumpor i känns det som om fötterna brinner
  • Veritaslux

Har inte förslag på skor men kan rekommendera dig att först gnida in fötterna rikligt med Schoolls fot-talk (fins på apotek, Åhléns etc) och därefter ha på dig bra tunna sportstrumpor som andas. Köp ett gäng i en sportaffär! Jag har också fotsvett, och jag lovar, det kommer kännas mycket torrare!

(Tipsade maken som svettas floder i sina boots när han åker MC och han älskar också mitt fottalk Skrattande)

• Kodia

Det kanske han funka med ett par remsandaler (av bra kvalitet, ergonomiska) med sockar i.

Om du vill gå utan strumpor finns det ju flipflop som är lite med uppbyggda. Det är det enda som hjälper mot värmen, tycker jag, men frågan är om det är ok på ditt jobb.

Att byta mellan olika skor under dagen är också en bra idé.

• kladde

Hej, samma här!

På denna länk kan man beställa avlastande skoinlägg i e-butik för en billig penning (mina pumps-inlägg kostade 450 kr  efter enkel måttagning och anvisning för olika fotvalvs-typer(typ plattfötter eller höga fotvalv). Det är ortopeder som driver den.  Tro mig det hjälper.

www.stegkliniken.se

JOfa
Svar på tråden har sån problem med fötterna får ont och svettas mkt vet ni några bra innerskor?