• clay

Bra förskola i Majorna

Hej!

Är missnöjd med sonens förskola och vill byta snarast men vill inte hamna på en dålig igen.

Vill gärna ha tips, helst inga föräldrakooperativ då jag tyvärr inte har tid att engagera mig i styrelser mm.

Skriv vad som är bra med ert barns förskola och namnet  på förskolan så klart :)

• Svar på tråden Bra förskola i Majorna
  • 1969

Blir så nyfiken på var din kille går någonstans. Vill du berätta? Förstår om du inte vill.

Vi bor också i Majorna. Har sökt några få kooperativ som endast har kvällstjänstgöring, men inte fått plats. Vår kille har nu fått kommunal plats på Älghagsgatans förskola in i Linné. Verkar ha ok rykte, men jag blev lätt yr när vi hälsade på, otroligt litet utrymme...

• clay

Småbarnsskolan i Majorna. Småbarnsavdelningen är inte alls bra och stora är bättre men ändå inte riktigt bra...

• 1969
    clay skrev 2010-07-05 14:47:06 följande:

Småbarnsskolan i Majorna. Småbarnsavdelningen är inte alls bra och stora är bättre men ändå inte riktigt bra...

Aha, ja vi har grannar som avskräckte oss från att söka dit. De har bytt till ur och skur kooperativ och deras son mår så mycket bättre nu, sover gott o.s.v.
  • clay

Jo, jag känner två som bytt därifrån och barnen mår mkt bättre nu.
    Synd att man aldrig vet sånt innan :(

Några förslag på kommunala förskolor någon?

• Sommarljus

Nån som har sina barn på Bankebergsgatan?? Är där bra?

Seglaregatan har jag hört ska vara bra

• clay

Sommarljus: Har du hört det från flera och var det längesen eller nyligen?

• Sommarljus

Nyligen, när jag fick barn i vintras. Har hört att personal trivs at jobba där o det tycker jag verkar vara ett gott tecken

• enbär

Lite nyfiken på vad som inte är bra på Småbarnsskolan? Har kompisar vars barn ska börja skolas in där snart....

• Jackie85

Precis fått barn, men den där "småbarnskolan" bredvid carl johanskyrkan hade jag tänkt sätta min son på när det blir dags för dagis här framöver, men nu blev jag lite tveksam när jag läste att den inte är bra. Vad är det som är "dåligt" med den? Stora grupper, otrevlig personal? Man vill ju att ens barn skall trivas så jag får nog tänka över det några gånger till verkar det som.

• Alisa

Hoppsan! Läste detta nu och ska börja skola in min dotter på småbarnsskolan imorgon. Jag har dock bekanta där som sagt att storabarnsvdelningen är bra (bl.a. en tjej som själv jobbar som förskollärare), och gården tycker dottern mycket om.
    Nu ikommer det att gå många treåringar (lika gamla som min dotter) på samma avdelning som henne så jag hoppa satt det ska bli riktigt roligt för henne.

Jag får återkomma med min bedömning.

• wanna

Hej!

Vill gärna göra ett positivt inlägg om Småbarnsskolan i majorna. Har min son på småbarnsavdelningen och vi trivs jättebra. Han älskar att gå dit! Personalen har jobbat i hop länge och känns trygga och bra. Det är klart att det finns saker som säkert skulle kunna vara bättre, men att ha en stabil arbetsgrupp, fantastiska lokaler, bra gård betyder otroligt mycket. Har aldrig känt mig orolig över att lämna honom där.

• enbär
    Alisa skrev 2011-08-08 08:25:54 följande:
    Hoppsan! Läste detta nu och ska börja skola in min dotter på småbarnsskolan imorgon. Jag har dock bekanta där som sagt att storabarnsvdelningen är bra (bl.a. en tjej som själv jobbar som förskollärare), och gården tycker dottern mycket om.
    Nu ikommer det att gå många treåringar (lika gamla som min dotter) på samma avdelning som henne så jag hoppa satt det ska bli riktigt roligt för henne.

Jag får återkomma med min bedömning.
    Nyfiken på hur ni upplevt småbarnsskolan, hur har det funkat tycker ni?
Svar på tråden Bra förskola i Majorna