• IceCream

Kolla kön i v.32+, säkert?

Hej!

Var på ett TUL idag och jag är i v.32+2. Bebis mådde kanon och väger 2000gr. Vi fick ett infall och frågade om BM kunde se könet (har ej frågat innan på UL i v.18 och 28). Hon sa att det ser ut som det är en tjej? Min fråga till er är alltså, är det oftast "säkert" när man kollar könet så här sent?

• Svar på tråden Kolla kön i v.32+, säkert?
  • namera

Ja, barnmorskan får vara ganska dålig på könsbestämning om hon ska kunna se fel i vecka 33. Däremot garderar de sig alltid och säger "ser ut som". Jag skulle lita på att det är en liten flicka. Grattis till tösen!

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • IceCream

Tack

Jo, tänkte med att det kunde vara så. Att hon vill ha "sin rygg fri" liksom. Men sen undrar jag ju iom att det inte var av den anledningen vi var där, utan det var ju för att kolla tillväxten. Så jag vet inte om hon blev sur eller så för att vi frågade.. Viktigast är ju som sagt att den lilla mår bra (fick ganska allvarlig havandeskapsförgiftning förra grav, därav de extra kontrollerna). Men tack ändå för svar och jag tror nog ändå på att det är en tjej till, har känts som så ett bra tag

• t0va

Vi var på TUL i 32+1 och frågade också om de kunde se könet och hon kikade en snabbis och det var solklart en pojke i min mage. Tom. jag kunde se innan hon sa det. Så jag tror att i den veckan så får man vara rätt så dålig på att tolka om man inte ska lyckas få det rätt. 

• VildVittra
    Teskedsmamman skrev 2010-07-05 14:44:35 följande:
    Jag gjorde köns-ul privat i v28 och fick då veta att det var väldigt säkert efter v28 att se kön.
    Samma här, fick veta att det var en solklar flicka i vecka 28.....Bella är numera nästan 12 veckor.

Vi fick inte komma innan vecka 28 för då sa de att de inte kunde garantera svaret.
    Jag bokade i typ vecka 20 så det var låååång väntan.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • IceCream
    t0va skrev 2010-07-05 14:18:29 följande:
    Vi var på TUL i 32+1 och frågade också om de kunde se könet och hon kikade en snabbis och det var solklart en pojke i min mage. Tom. jag kunde se innan hon sa det. Så jag tror att i den veckan så får man vara rätt så dålig på att tolka om man inte ska lyckas få det rätt. 
    ja, denna BM kollade med ganska snabbt och så sa hon även att hon bara kunde se navelsträngen och ingen annan "sträng" så att säga. så det borde nog vara en tjej då
  • IceCream
    VildVittra skrev 2010-07-05 14:50:37 följande:
    Samma här, fick veta att det var en solklar flicka i vecka 28.....Bella är numera nästan 12 veckor.

Vi fick inte komma innan vecka 28 för då sa de att de inte kunde garantera svaret.
    Jag bokade i typ vecka 20 så det var låååång väntan.
    Ok, det roliga är att flicknamnet vi har är just "Bella"
Svar på tråden Kolla kön i v.32+, säkert?