Ensamstående o oplanerat gravid.....
Vet varken in el ut! Blev gravid med en kille som jag precis börjat träffa. O ja vi hade skydd! Vi dela säng två nätter o de resultera i graviditet.... Veckan efter att vi delat säng tyckte killen att vi inte skulle träffas mer. Två veckor senare märker ja att ja är gravid. Efter mkt funderande berättar ja för killen om mina tankar. Abort el behålla. Han flippar ut helt. (inte så oväntat) Är ju 34 år o har ett barn sen tidigare o längtan efter ett till har funnits länge. Har funderat mkt på insem i Danmark bla. Men o bli gravid så här är ju inte drömläget precis... Vill ju väldigt gärna ha detta barn men vill inte heller förstöra killens framtid. Han har inga barn sen innan o skulle han träffa någon ny så kommer de hela bli mkt konstigt... Men å andra sidan så vet ja inte om ja klarar av att leva med att ha gjort en abort. Hade ja inte haft en underbar tös redan så hade man ju inte vetat hur underbart det är med barn o kanske varit LITE lättare att göra killen till viljes.. Men en abort kommer troligen göra ont i hjärtat resten av livet. Och ett barn kommer inte va så önskat av den ena föräldern. Även om han inte vill ha något som helst ansvar över ett ev barn så tror ja ändå inte att han kommer ta helt avstånd i från det när det fötts. Är säker på att ja klarar av att ta hand om barnet ensam (annars hade ja inte funderat på Danmark) men hur kommer framtiden bli för barnet. En pappa som finns men kanske inte vill veta av det. El en pappa som kommer att älska det lika mkt som jag. Är nu i v 6 o tiden för att bestämma hur ja ska göra börjar rinna ut...............