lillaskorpan skrev 2010-07-06 20:30:56 följande:
Det finns andra tabletter, tex suppar... primperan, torecan, zofran etc... kolla med läkaren alla passar inte för alla.
Jag frågade om jag kunde få nåt annat men han sa att det tyvärr inte fanns. Tror de sparar sånt till fallen som får rejäl vätskebrist med sjukhusvistelse som följd. För mig var det bara sjukskrivning och väntan som de kunde erbjuda.
Tog ett bad nyss i över en timme och det hjälpte faktiskt lite... Kanske ligger största problemet i att jag inte slappnar av.
Plutteli skrev 2010-07-06 10:46:41 följande:
Så är det för mig med. Har konstaterat nu att om jag inte äter eller dricker öht så mår jag faktiskt inte så illa, men så fort första drycken/maten landar i magen sätter illamåendet i gång i full styrka, och det är ju knappast hållbart att helt sluta äta liksom :/
jag har också tänkt många gånger att jag gääärna skulle byta med de som spyr som dårar i en timme eller två på morgonen och sedan mår bra istället för att gå runt och må så här hela tiden :(
Tror inte att låta bli att äta helt är en taktik att satsa på :) För mig så blir det än nu värre om jag inte äter....då kurrar magen och drar ihop sig. Känns så hopplöst när varje dag är en enda lång plåga och så ser alla dagar precis likadana ut... Hoppas det släpper för dig snart, vecka 13 är väl första punkten det kan försvinna och sen vecka 16 har jag läst på nåt ställe!