• pyret 08

Någon som vet vad trygg hansa täcker vid diabetes..?

Hej
    Min kära son som är 2 år har nyligen fått diabetes.
    Någon som vet om Trygg Hansa försäkring Trygga Barn täcker det?
    Jag vet att det ska täcka diabetes men vet inte hur mycket man får ,
    engångsbelopp,månads. Hur lite el hur mycket kan man hoppas på?

Är lite luttrad då man haft bra försäkringar ,men när det väl hänt nåt riktigt illa har det inte täckt eller man fått en struntsumma...

Inget man får kan ju täcka oron,ledsamheten eller sorgen man känner då man drabbats av dibetes ,men
    den kan ju hjälpa att slippa oron för det ekonomiska lite iaf,om man har tur...

Så om någon vet,tacksam för svar.
    har gått igenom deras villkor men kan inte uttyda där något om diabetes.

• Svar på tråden Någon som vet vad trygg hansa täcker vid diabetes..?
  • knäppisen

Ring deras kundcenter och fråga, de har öppet 7-21 varje dag, tel 0771 111600.

• fia78

Hej
    Min son som snart fyller 2 fick diabetes vid 1år och 3 månader. Vi har också trygg hansa. Dom räknar med att det är 15% medicinsk invaliditet. Man får alltså 15% av summan som du har i ditt försäkrings belopp som en engångs summa som sätts in på ett överförmynmdaspärrat konto åt barnet.  Man får daglig ersättning för dom dagarna man varit inlagd +600kr i akut belopp när man åker in. sedan tog det lite tid att få besked om vilket vårdbidrag man har rätt till 1/4, 1/2, 374 eller ett helt vårdbidrag. Ivårat fall hade vi tur och fick ett helt fram tills dess att han fyller 3 efter det sänks summan efter ny bedömning. Anledningen att det blev fram till 3 är för att riskerna är större i den åldern.  Vårdbidraget beslutas av försäkringskassan och man får lik stor andel på trygg hansa. Väldigt mycket pappersarbete innan allt är klart.
    ´Hör gärna av dig om du har mer funderingar eller bara behöver prata av dig. Jag vet hur jobbigt det kan vara.

Svar på tråden Någon som vet vad trygg hansa täcker vid diabetes..?