• Lillpinglan

Kan man köpa en sån där plomberingspistol??

Hej!

Jag söker en sån där "plomberings-pistol" som butikerna använder... Dels för att exempelvis plombera underkläder. Men även för att sätta dit papperslappen som anger storlek och pris. Så det blir en sån där tunn, tunn plasttråd mellan lappen och plagget.

Fattar nån vad jag menar?

Var köper man en sån? Går det att köpa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 22:14
    Läser igenom min tråd och ser att min formulering lätt kan inbjuda till missförstånd!

Dels använder BUTIKERNA en sådan till att plombera EXEMPELVIS underkläder (ett lätt exempel som jag tänkte gör att läsaren förstår vad jag menar för en mojäng). Vilket inte innebär att JAG tänker använda den för att ÅTERPLOMBERA underkläder som jag lortat ner. Huvva.

• Svar på tråden Kan man köpa en sån där plomberingspistol??
  • Zuffo

Det är nog bara butiker som kan beställa såna. Dessutom är det inte särskilt shysst! Skulle du vilja köpa underkläder som någon annan använt innan dej? Fy!

• Fridayyy

Varför ska du göra det då?

Klart det måste finnas att köpa men kanske inte som privatperson (nästan så jag hoppas att det inte finns)

• Lillpinglan
    Zuffo skrev 2010-07-05 22:04:56 följande:
    Det är nog bara butiker som kan beställa såna. Dessutom är det inte särskilt shysst! Skulle du vilja köpa underkläder som någon annan använt innan dej? Fy!
    Men herregud, det där säger mer om DIG än det säger om mig!!! Usch! Jag har INTE för avsikt att använda den på använda underkläder, det var bara ett exempel!
  • Sussie Pelle

Varför ska du som privatperson använda en sådan???
    Finns ingen anledning.

• Lillpinglan
    Sussie Pelle skrev 2010-07-05 22:07:19 följande:

Varför ska du som privatperson använda en sådan???
    Finns ingen anledning.

Tänk att jag förstod att jag inte skulle vända mig till denna hemsida för detta, herregud jag blir paff.

Om det finns någon som har ..*biter mig i tungan för att inte skriva nåt elakt tillbaka*.. vett att svara utan ovanstående kommentarer så är jag tacksam. Övriga kan lika gärna låta bli.
  • festia

Men alltså, jag fattar inte. Har du tänkt att sälja använda kläder och lura i folk att det är oanvänt? Varför ska du annars ha en sån?

• Lillpinglan
    festia skrev 2010-07-05 22:14:13 följande:
    Men alltså, jag fattar inte. Har du tänkt att sälja använda kläder och lura i folk att det är oanvänt? Varför ska du annars ha en sån?
    NEJ!!!

Jag tänker INTE använda en sådan till varken underkläder eller begagnade kläder!!! Och inte heller till att vara oetisk, olaglig eller ofräsch eller nåt i den stilen! End of discussion!!!!!

Jag har sett de där plasttrådarna och har massa idéer om hur jag ska laga/pyssla/skapa saker enklare med trådarna som "hållaihop-hjälp" på baksidorna och.... äh vaffan, ska jag behöva förklara mig går det fortare att söka upp den på egen hand än bli idiotförklarad i Familjelivs forum, herregud!!
  • Zuffo

Jisses vad arg man kan bli! Vad tror du själv att du ska få för kommentarer när du själv skriver "plombera underkläder" osv....??? Jag ser nu att du själv förstod att det kunde misstolkas. Bra där!

• Jordgubba

Jag antar att hon skriver "att plombera underkläder med" för att vi andra ska förstå vad hon menar...duh...

• Lillpinglan

Klart man blir irriterad när det tas för givet att man ska vara snuskig och oärlig. Sen förstår jag inte varför man bemödar lägga sin tid på att kommentera någons fråga med sina egna tyckanden när man inte ens har svar på frågan. Liksom..... gå vidare till nästa tråd, lägg ingen energi här! Och att fråga "å vad ska du med en sån till då??" fattar jag inte heller att man ens ids fråga. Nåja.

Tack Jordgubba!

• Zuffo

Jag svarade ju faktiskt på din fråga först...men det missade du tydligen.

• festia
    Lillpinglan skrev 2010-07-06 21:19:09 följande:
    Klart man blir irriterad när det tas för givet att man ska vara snuskig och oärlig. Sen förstår jag inte varför man bemödar lägga sin tid på att kommentera någons fråga med sina egna tyckanden när man inte ens har svar på frågan. Liksom..... gå vidare till nästa tråd, lägg ingen energi här! Och att fråga "å vad ska du med en sån till då??" fattar jag inte heller att man ens ids fråga. Nåja.

Tack Jordgubba!
    Sättet du skrev det på indikerade att du skulle använda det till att märka underkläder. Nu förstår jag vad du menade när du förklarade närmare.
Svar på tråden Kan man köpa en sån där plomberingspistol??