Är det fortf billigt i Polen?
som frågan lyder e det fortf billigt att åka till polen?
mat,shopping, och någon som vet vad det finns för barna att upptäcka med oss?!!
som frågan lyder e det fortf billigt att åka till polen?
mat,shopping, och någon som vet vad det finns för barna att upptäcka med oss?!!
Man kan resa med Norwigen(stavning?) NEJ det är inte billigt längre i Polen. Sedan dom gick med i EU är det svindyrt där. Enda som är billigt där är bröd, nudlar & pizza. Men annars nej.
Beror på vart i Polen ni ska?
Finns ju samma saker där som här att se.
Jag har varit i Polen två gånger i sommar och det är billigt
varit hos tandl o lagad en tand med röntgen o undersökning kostade mig ca 400:-
sovit i ett fint hotel med frukost ca 250 :-
jag har varit i Krakow och Zakopane
svara gärna på flera frågor om Polen
Vi var till Krakow i somras... Och konstaterade att det klart är ett av de allra billigaste länderna i Europa när det gäller mat och boende , fastän vi var i turiststaden no ett i Polen . Shopping av märkesvaror var dock inte något vidare billigt. På sommarn är det ju alltid massa street performance ; typ breakdansare, levande statyer, dockteatrar osv på en sådan turistort.
Barnen var fascinerade av saltgruvan i Wieliczka ( http://www.saltgruva.pl/ ) som man kan ta sig lokaltåg till. Ryan Air åker dit så man kan ta sig dit någorlunda billigt.
Jag har rest mycket i östeuropa, och jag tycker inte Krakow var så billigt - men så ska det ju vara en dyr del av Polen.
Saltgruvan kan också rekommendera, och Auschwitz (fast inte om ni åker med små barn!).
Torún är en annan mysig stad, och Kopernikus födelsestad
Självklart är en sådan turiststad dyrare än omgivande landsbygd eller av turister "obesökta" orter, men på våt tågluff så var det helt klart den stad man fick mest på iofs gick det till många större städer med liknande problem (turistorter).
Jag har dock inte besökt många "östländer" på sistone, bara lettland (Riga) som var mycket dyrare...
Kan tänka mig att landsbygden i rumänien, bulgarien och dyl kan ha en bra prisnivå...
Men i förhållande till alla europeiska "väst"-länder så är prisnivån mycket bättre där. Men att det är svindyrt som "jag är bäst" är helt fel... Upplevde det billigt med mina referensramar...
Wizz är det billigaste flygbolog som har flera distanationer i Europa,man kan flyga från Malmö till Katowice(Polen)
från 100 till 500 beror på när man beställer resan från Katowice går minibussar till Krakow på en timmen för 150kr
Jag bor och studerar i Polen sedan 5 år tillbaka och ja det är fortfarande billigt i Polen
Det är billigt! Åkte spårvagn för 4 kr och åt lunch för 15 kr för något år sedan......
Turistställen är dyrare, men det ligger fortfarande under medel i Europa.
Det är fortfarande billigt att äta ute, och ölen kostar inte många kronor. Kläder och prylar kostar ungefär samma som i Sverige om man går till internationella kedjor, men man kan hitta inhemska grejer till rätt OK pris på tex marknader och i småbutiker. Spa-behandingar och liknande ska ha OK pris också, men det har jag inte undersökt själv.
Vi var i Warzawa förra sommaren och jag tyckte nog det var billigt. Lunchade med öl och fantastiskt god mat för en hundring ( vi var tre stycken), köpte märkeskläder och märkeskepsar för under halva priset mot sverige..