• tant janet

10 år och i målbrottet????!!

Är inte det lite väl tidigt?
    Min son är 10, har full behåring,pluttror i ansiktet och har kommit i målbrottet...

Nu undrar jag om det finns någon mer som har väldigt tidiga barn?
    Jag tycker så synd om honom,han känner sig helt bortkommen...Förvånad

• Svar på tråden 10 år och i målbrottet????!!
  • Philippa

Kontakta vårdcsentralen, kommer barn för tidigt i puberteten kan det stopps med medicinering....

• tant janet

jag har pratat med vårdcentralen,och dom sa att det  det är en av alla varianter i verkligheten..
    inget konstigt tyckte dom alls,så det är väl kanske inte inte så tididgt?!

Eller jag tycker det,han är ju bara 10..min lille plutt..
    Men tillväxtspurten har satt in också,han har växt i raketfart de senaste månaderna..

Sen handlar det ju om en själv också,visst har vi förstått att vi en dag kommer ha en tonåring i huset,men kanske inte riktigt än..hu beter man sig själv?

Råd om tonåringar handlar ju om betydligt äldre barn,ocgh därför passar kanske inte råden för en tio åring..

Vi var nog ganska tidiga, runt 11 års åldern båda två när vi kom i puberteten,och det har ju en bidragande påverkan också..

Men,jag är nyfiken på om andra har tidiga barn..skulle vara skönt att veta att man inte är ensam...

• Hannah76

Jag vet inte så mycket om hur det är för pojkar. Min tjej är 9 och har bröst och behåring, men det är nog inte lika "konstigt" för tjejer.

Svar på tråden 10 år och i målbrottet????!!