Gå över tiden -hur många dagar är vanligast?
Ja som rubriken lyder, hur många dagar är vanligast att gå över?
Är idag på BF+7 och blir snart knäpp..orkar inte en sekund till!!!
Ja som rubriken lyder, hur många dagar är vanligast att gå över?
Är idag på BF+7 och blir snart knäpp..orkar inte en sekund till!!!
Har hört av många att +/- 2 veckor är helt normalt. Det sa även min bm när jag frågade
här i örebro är det v.41+6 som man får gå sedan blit der utvärdering och sen sätts man igång direkt eller inom 1-2 dagar.
jag är BF+11 idag
Normalt är inom 2 veckor efter BF. Sen är det lite olika när man väljer att sätta igång förlossningen....
Själv är jag +17 dagar idag......de sätter igång mig inom några dagar....
Jag tänkte mer på om de finns någon statistik som visar att man i snitt går över si och så många dagar. Eller hur många dagar folk har gått över..
hm.. borde inte snittet vara att man föder på bf? Bland mina kompisar tycker jag att det varit lika många som fått före som fått efter. Men du kanske menar av oss som går över. Jag hade bf 29/6 (samma som du antar jag) och väntar också. Men pga att jag gjort ivf ska jag bli igångsatt redan på fredag så jag har i alla fall fått en deadline. Hoppas du inte behöver vänta så länge till!
Här kommer lite statistik.
92% av alla bebisar föds under veckorna 38-42 (4% föds före och 4% efter). 40% av alla förstföderskor går över tiden med en vecka eller mer. Den genomsnittliga "övergångstiden" är BF+4. Omföderskor brukar statistiskt sett föda sitt andra barn 2-3 dagar tidigare än första barnet.