Tusen val...
Hej!
Jag har två söner, drygt 2 år samt 6 mån. Och en fantastisk pappa till barnen. Han leker med dem när han är hemma, tvättar, städar och är faktiskt hur bra som helst! Men... jag har ett litet problem... och det är pappans sätt att prata med 2-åringen. Varje mening inleds med "ska vi..." eller "vill du..." Ex.. ska vi byta blöja, ska vi borsta tänderna.. vill du ha mat, vill du ha juice, mjölk, vatten?? Han ger alltid 2-åringen 2000 val. Jag har pratat med pappan om det för jag tycker inte att en sån liten kille ska få så många val, han blir snurrig av det. Dessutom börjar han nu tro att han faktiskt får bestämma vissa grejor. Ex att borsta tänder, men det är ju inget val. Vissa grejor ska bara göras. Pappan håller med... att nä, så bör man kanske inte säga.. men sen gör han det igen. Heeeela tiden. Nån som har nån bra idé om hur man kan få pappan att förstå? Kanske någon som läst nån artikel om just detta som man kan hänvisa till? Alltid bra att hänvisa till något som en expert skrivit.. så är det inte bara jag som tjatar! :)