• Anonym

Jag kissade i sängen i morse!!

Jag har aldrig någonsin kissat i sömnen i mitt vuxna liv!

I morse vaknar jag vid 8-tiden med ett ryck, av att jag känner att det kommer något i trosorna. Jag flyger upp ur sängen, in på toa och ser en våt fläck i trosan och förstår att jag kissat på mig . Tittar i sängen, en lite mindre fläck där än i trosan. Det var alltså litegrann som kom, resten kissade jag på toan.

Det jag kommer ihåg är att jag drömde att jag var på toaletten, precis innanjag vaknade så torkade jag mig. Är ändå förvånad att jag kissade på mig, för jag var inte jättekissnödig. Brukar också vakna av att jag är kissnödig.

Är detta vanligt att det kan hända i vuxen ålder eller håller jag på bli inkontinent???

• Svar på tråden Jag kissade i sängen i morse!!
  • Anonym

Mig hände det för några år sedan. Jag drömde att jag kissade och det gjorde jag.
    Vaknade av det och sprang till toaletten.

Det var som sagt flera år sen och har inte hänt sen dess.
    Jag antar att det var för att jag drömde som jag gjorde.

Om det inte händer igen skulle jag inte oroa mig.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-06 14:52:53 följande:
    Mig hände det för några år sedan. Jag drömde att jag kissade och det gjorde jag.
    Vaknade av det och sprang till toaletten.

Det var som sagt flera år sen och har inte hänt sen dess.
    Jag antar att det var för att jag drömde som jag gjorde.

Om det inte händer igen skulle jag inte oroa mig.
    Känns skönt att höra! Ja, jag hoppas INTE det händer igen!
  • Nyfiken gul

väldigt vanligt och att sånt händer beror oftast på att man sover ganska djupt just precis då att man inte registrerar vad hjärnan talar om för en - att man är kissnödig - istället börjar man drömma om att man kissar.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2010-07-06 14:58:29 följande:
    väldigt vanligt och att sånt händer beror oftast på att man sover ganska djupt just precis då att man inte registrerar vad hjärnan talar om för en - att man är kissnödig - istället börjar man drömma om att man kissar.
    Stämmer nog på mig då; för jag sov rätt så djupt. För ovanlighetens skull hade jag inte ens vaknat och varit upp på natten. Brukar alltid vakna en gång och gå upp på toa.
  • Anonym

Jag måste faktiskt säga att det hände mig en gång när jag hade solade solarium som en galning,

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-06 18:25:00 följande:
    Jag måste faktiskt säga att det hände mig en gång när jag hade solade solarium som en galning,
    Hehe, har det något samband tror du?
  • Anonym

Haha, samma sak hände mig när jag var typ 14-15 år. Jag drömde att jag var såååå kissenödig och äntligen fick gå på toaletten. Jag kan än dag minnas lättanden i drömmen när jag äntligen fick kissa och förfäran när jag insåg att jag låg och kissade i sängen och njöt av fulla drag hahaha.....fy va jag skämdes när jag insåg vad jag gjort :D

Men jag tror faktiskt det händer den bästa ibland så var inte orolig, är ud dessutom gravid trycker det ju på lite extra ;)

En gång vaknade jag mitt i natten av att mitt ex rev ner alla saker från nattduksbordet, sen hörde jag hur det började strila och det visade sig att han drömt att han satt på toa men egentligen satt han på nattduksbordet och kissade glatt på min bok som låg nedanför sängen på golvet :)

• Momalicious

Har hänt mig med. Och då har det varit att jag varit jättekissenödig men tydligen inte vaknat av det och drömt att jag kissat eller nåt sånt. Tror det händer alla ibland, bara det att det är tabu så ingen pratar om det.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-06 18:26:58 följande:
    Hehe, har det något samband tror du?
    100%
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-06 18:31:55 följande:
    Haha, samma sak hände mig när jag var typ 14-15 år. Jag drömde att jag var såååå kissenödig och äntligen fick gå på toaletten. Jag kan än dag minnas lättanden i drömmen när jag äntligen fick kissa och förfäran när jag insåg att jag låg och kissade i sängen och njöt av fulla drag hahaha.....fy va jag skämdes när jag insåg vad jag gjort :D

Men jag tror faktiskt det händer den bästa ibland så var inte orolig, är ud dessutom gravid trycker det ju på lite extra ;)

En gång vaknade jag mitt i natten av att mitt ex rev ner alla saker från nattduksbordet, sen hörde jag hur det började strila och det visade sig att han drömt att han satt på toa men egentligen satt han på nattduksbordet och kissade glatt på min bok som låg nedanför sängen på golvet :)
    Jag är INTE gravid
  • Anonym
    Momalicious skrev 2010-07-06 18:34:51 följande:
    Har hänt mig med. Och då har det varit att jag varit jättekissenödig men tydligen inte vaknat av det och drömt att jag kissat eller nåt sånt. Tror det händer alla ibland, bara det att det är tabu så ingen pratar om det.
    Skönt att se att det hänt flera här, var lite orolig att jag började bli inkontinent eller nåt
  • Anonym

oj jag har drömt flera gånger att jag går på toa i drömmen och vaknar av att jag kissar i sängen...........................vanligare än man tror säkert.

händer ca 1 gång per år.......................så inte jätteofta.........................

• Anonym

Hej! Försökte hitta en tråd om detta jag har upplevt.. Jag är gravid i vecka 40+ och i förrgår och idag vaknade jag av att jag kissade på mig.. Väldigt mycket var det. Otroligt jobbigt. Drömmer att jag går på toaletten och vaknar av att jag kissat på mig. Igår gick jag och la mig kl tre ungefär och var på toa tre gånger innan jag vaknade av att jag kissade.. Och det är ju mycket med. Kanske ska testa att dricka mindre under dagen.. Vet inte om jag ska börja ställa klockan varje timme eller nåt?

• Anonym (h)

Hej! Du som är gravid i vecka 40+, är du säker på att det inte är vattnet som gått??

• Anonym

Ja det är jag.. Ringde ju in efter första gången och då sa dom att jag skulle se under förmiddagen om det sipprade så skulle jag komma in på undersökning men det gör det ju inte så det är bara kiss trodde hon

Svar på tråden Jag kissade i sängen i morse!!