Svamp i underlivet...:(
Hej!
Jag har det senaste halvåret fått problem med klåda/svamp i underlivet. Det dyker upp strax innan mensen och håller i sig ca. 1 vecka och så återkomer det då ca. var tredje/fjärde vecka.... Inte alls kul!!!
Jag har läst på flera ställen om yoghurt och olivolja t.ex. Vad jag funderar på är hur ofta ska man göra såna behandlingar för att förebygga svampen? Om man dränker en tampong i någon av dessa - hur ofta ska detta göras? Räcker det med att bara smörja utsidan för att slippa svamp - och även då undrar jag hur ofta?
Jag fick idag lära mig att vi kvinnor kan ofta drabbas av svamp i perioder några gånger under livet. Mitt har hållt i sig i ett halvår nu - till och från - så nu skulle jag gärna slippa det ett tag igen :)
Jag har gjort svampbehandlingar och svampen försvinner då, men jag vill mest veta hur ofta man ska göra huskurerna för att försöka förebygga svampen? Läste även något om att äta c-vitamin - funkar det med en sån där brustablett varje dag eller måste det va frukten?
Jag hoppas någon där ute har något bra tips för jag tror jag är långt ifrån ensam om detta! Det är inte kul hur det påverkar sexlivet heller.... Känns som man har ca. 2 veckor per månad att ha sex på och då ska båda finna lusten då också.
Tack på förhand!