Second hand i Malmötrakten
Ska ta med min mamma till Malmö. Vi älskar secondhand. Har någon något tips? Gärna lite udda ställe (Myrorna hittar vi själva) med tonvis av prylar/kläder och billigt!!
Ska ta med min mamma till Malmö. Vi älskar secondhand. Har någon något tips? Gärna lite udda ställe (Myrorna hittar vi själva) med tonvis av prylar/kläder och billigt!!
finns ju ett ställe som heter sopstationen som e secondhand. vet inte riktigt var den ligger men googla o kolla
Tack snälla du. Ser jätteintressant ut!
Två Kronor är ett stort loppis + möbelsecondhand ute vid Augustenborg. Sedan finns det ett stort källarloppis i närheten av Möllan som är öppet på helger och på onsdagar.
www.2kronor.com/
hem.passagen.se/tizen/Mbors.html
På söndagar är det dessutom marknad på Drottningtorget
Emmaus (om det nu stavas så) har två lokaler tror jag. En vid Heleneholm och en i Kirseberg. Det brukar va bra. Sopstationen är bra. De och Myrorna är nog de billigaste som jag har koll på.
Tack, tack! Ska bara vara i Malmö tors-fre men sopstationen är inbokad! Är det billigt?
Emmaus brukar jag kolla i Göteborg. Fyndade i och för sig en väldigt snygg kjol för 70 spänn...
Sopstationen är oftast billigt tycker jag.
Erikshjälpen är helt ok också. Vet inte vad området heter som det ligger i : ) Bortanför Nobeltorget mot Rosengård har jag för mig.
Tack för tipset om soptippen. Hemkommen med några små fynd.
Sopstationen menade jag...
Här är en bra sida på nätet som du kan kolla in http://www.cississecondhand.com den är bra tycker jag
Finns Da Capo på Regementsgatan 10, sen vet jag att det ligger en hel del secondhand längs med spångatan/södra förstadsgatan (den delen av gatan som ligger mellan Triangeln och Möllan).
Ta en tur över sundet annars, där finns riktigt mycket pärlor. En bra sida här:
www.visitcopenhagen.com/tourist/eat___drink_and_shop/shopping/second_hand_and_vintage_shops