• Ninni12345

Second hand i Malmötrakten

Ska ta med min mamma till Malmö. Vi älskar secondhand. Har någon något tips? Gärna lite udda ställe (Myrorna hittar vi själva) med tonvis av prylar/kläder och billigt!!

• Svar på tråden Second hand i Malmötrakten
  • queenofangels

finns ju ett ställe som heter sopstationen som e secondhand. vet inte riktigt var den ligger men googla o kolla

• Ninni12345

Tack snälla du. Ser jätteintressant ut!

• UpsyDaisy

Två Kronor är ett stort loppis + möbelsecondhand ute vid Augustenborg. Sedan finns det ett stort källarloppis i närheten av Möllan som är öppet på helger och på onsdagar.

• tidigareplatt

Emmaus (om det nu stavas så) har två lokaler tror jag. En vid Heleneholm och en i Kirseberg. Det brukar va bra. Sopstationen är bra. De och Myrorna är nog de billigaste som jag har koll på.

• Ninni12345

Tack, tack! Ska bara vara i Malmö tors-fre men sopstationen är inbokad! Är det billigt?

• UpsyDaisy
    tidigareplatt skrev 2010-07-06 21:41:53 följande:
    Emmaus (om det nu stavas så) har två lokaler tror jag. En vid Heleneholm och en i Kirseberg. Det brukar va bra. Sopstationen är bra. De och Myrorna är nog de billigaste som jag har koll på.
    Jag tycker Emmaus har blivit så dyrt
  • Ninni12345

Emmaus brukar jag kolla i Göteborg. Fyndade i och för sig en väldigt snygg kjol för 70 spänn...

• tidigareplatt

Sopstationen är oftast billigt tycker jag. 
    Erikshjälpen är helt ok också. Vet inte vad området heter som det ligger i : ) Bortanför Nobeltorget mot Rosengård har jag för mig.

• Ninni12345

Tack för tipset om soptippen. Hemkommen med några små fynd.

• Ninni12345

Sopstationen menade jag...

Svar på tråden Second hand i Malmötrakten