Min kollega får mig att känna mig dum.
Hej!
Jag sommarvikarierar på ett ställe som sjuksköterska. Känner att jag gör ett bra arbete. Tar det hela på allvar, får saker gjorda lika snabbt som den ordinarie personalen, frågar om jag är osäker men klarar också mycket själv, vill utvecklas och provar därför nya saker och lär mig därav mycket, har inte en lat stund utan erbjuder mig alltid att hjälpa nån annan om jag har en stund över. Patienterna är nöjda med mig och jag är noggrann i mitt arbete, trivs och är trevlig.
De ordinarie sjuksköterskorna verkar väldigt nöjda med mig, berömmer mig och säger att samarbetet fungerar bra, att jag är "grymt duktig" och rolig att jobba med. Utom en. Hon har aldrig sagt ett snällt ord till mig. När hon och jag jobbar tillsammans klagar hon alltid över att hon inte hinner någonting, att det är så jobbigt. Det gör att jag lägger skulden på mig själv. Är jag en dålig person att arbeta med eftersom hon verkar tycka det är så jobbigt när vi jobbar ihop? Jag vet inte om hon alltid är så eller om det bara är med mig. Jag känner att hon drar ner mig när vi jobbar ihop och börjar tvivla på om jag verkligen gör ett bra jobb.
Hur ska jag hantera detta?