Baby Björn bärsele? Hur mycke?
Någon som har koll på vad en baby björn bärsele kostar?
Någon som har koll på vad en baby björn bärsele kostar?
googla på baby björn eller kolla deras hemsida
Det brukar gå att hitta på Blocket. Vi köpte en fräsch, men lite äldre bärsele för 100 kr och är jättenöjda.
tror vi gav 1300-1400 för vår baby björn active.. så värt varenda krona!
Mitt råd är att köpa en ergonomisk bärsele istället eftersom babybjörn varken är särskilt bra för din kropp (de flesta får ont) eller för bebisen då ställningen inte är särskilt naturlig för en liten bebis. Ergonomisk bärsele köpte vi precis nyligen till kommande bebis på tradera, gick på drygt 200 kr inklusive frakt. Helt ny.
vi betalade 1200 för våran BB år 05. va inte särskillt nöjda med den!
Köpte nu en liknande bärsele, men inget kännt märke för 450:- och den är SÅ mycket bättre!
Tycker förövrigt det är fullkomligt vansinne att babybjörn har mage att ta så mycket betalt för så (i min mening) dåliga selar, är de verkligen så dyra?? Ja jag säger då det, det är märket som kostar, inte selen...
Det finns väl nån ny variant som var med på draknästet?
Gav typ 500 för en begagnad BabyBjörn Active. Fick ont i ryggen och så tyckte jag inte att den var bekväm heller. Sonen gillade den men inte jag och så tyckte jag att huvudet/nacken hade undermåligt stöd trots "kragen" osv. Vidare såg det inte bekvämt ut, men som sagt var - sonen tycktes trivas, men det var nog mer av närheten än av bekvämlighetsskäl.
Får jag fler barn kommer jag att satsa på en Beco Butterfly (om de finns kvar då).
Köpte en babytravel "emma" bärsele i helgen. funkaf kanon:)!
Håller med om att Baby björn inte alls är en bra sele,varken för den som bär eller för bebisen...
Köp istället en riktig ergonomisk sele,finns ex Patapum som kostar 600:- ny,skit bra sele!!
www.stellaris.se har den tror jag... annars finns det mängder som ligger runt 800:- och 2000:- men BB är inget att rekommendera!
Har provat BB sele men den fick jag riktigt ont i både rygg, nacke och axlar efter en kort stund. Nu har jag en Manduca och är jättenöjd! Den kan man använda på rygg och höft med sen när barnet blir äldre.
Säger som många andra, köp en ergonomisk sele istället
Det finns många.. patapum, ergo, beco.. som är bättre för barnet och för dig.
Tänk dig själv att hänga i grenen