• Melea85

Vart är det bästa stället i Gävle att bo i??

Jag letar efter lägenheter i Gävle (eventuellt Sandviken), men vet inte vilket område som är bra att bo i för en 25 åring som jag? Jag behöver inte bo mitt i smeten, vill gärna ha nära till natur och även någon större mataffär och klädbutiker (inte bara några få utan nått litet centrum eller liknande). Vet inte om det är något område som har något sådant? Skulle vara tacksam om någon som bor eller har bott där kan skriva lite om hur det är där, och om du har erfarenhet, vad det är för skillnad att bo där jämfört med storstad.

Hade tänkt flytta själv och känner ingen där.

• Svar på tråden Vart är det bästa stället i Gävle att bo i??
  • tigger12

Hej...Melea85 ny flyttad till Gävle i Sätra och stor trivs har bott i Stockholm innan men tycker de e underbart här natur och butiker, tycker jag att finns och jag är en handels tok hehe. Var bor du nu? kram

• Eisa

Alltså i förorterna finns det centrum men bara med restaurang, frisör, ICA, Apotek, videobutik, judoträning, solarium, mysko invandraraffär med lädergrejer, spelbutik, tygaffär och pub. Det finns inga klädaffärer. Då måste man åka in till centrum.

Jag skulle rekommendera Sätra, söder eller Brynäs (ej Riggargatan).

Undvik Andersberg (dött), Bomhus (passar barnfamiljer bättre) och öster (kriminellt).

Jag generaliserar dock grovt nu.

• Tecken

Alla områden i Gävle är trevliga, förutom Sätra (nej, inte ens bär-vägarna), Öster och Andersberg. Min favorit: Villastaden.

Om du vill ha ett centrum så måste du nästan bo "downtown" eller på gångavstånd från centrum (t ex söder, väster, Brynäs etc).

Svar på tråden Vart är det bästa stället i Gävle att bo i??