• Anonym (Läskpapper)

Till alla er som lider av muntorrhet!

Jag är bara så glad att jag vill dela med mig och tipsa! :)

Jag har plågats av muntorrhet i MÅNGA år och det har verkligen varit jobbigt. Har provat sugtabletter, munsprejer, tuggummin och gud vet vad. Ingenting har funkat!

Men nu har jag fått utskrivet SALAGEN och det är det bästa som hänt mig känns det som! Jag har saliv igen! :P Visst, nackdelen är väl att alla vätskor ökar (tårar, urin, svett o.s.v.) men det är så lite så jag bryr mig inte.

Så ni som lider av muntorrhet, be läkaren skriva ut Salagen. Chansen är ju stor att den funkar för er också!

Underbart :D

• Svar på tråden Till alla er som lider av muntorrhet!
  • Anonym (Läskpapper)

Jag var tydligen ensam om att lida av det ;)

• Anonym

Min pappa lider av det, ska fråga honm om han testat..=)

• Anonym (wow)

Jag äter citolapram (?) och blir torr i munenn av det men tycker jag klarar mig på sugtabletter.
    Men träffade en inom jobbet häromdagen som var torr i munnen, tror det var pga medicinering. H*n hade varit på apoteket och köpt spray, den ingick inte i högkostnadsskyddet och var rätt så dyr. Jag ska tipsa h*n om Salagen. Men får bli efter semestern.

• Anonym (Läskpapper)
    Anonym skrev 2010-07-07 17:06:53 följande:
    Min pappa lider av det, ska fråga honm om han testat..=)
    Ja, har han inte provat så måste han göra det :)
  • Anonym (Läskpapper)
    Anonym (wow) skrev 2010-07-07 17:15:27 följande:
    Jag äter citolapram (?) och blir torr i munenn av det men tycker jag klarar mig på sugtabletter.
    Men träffade en inom jobbet häromdagen som var torr i munnen, tror det var pga medicinering. H*n hade varit på apoteket och köpt spray, den ingick inte i högkostnadsskyddet och var rätt så dyr. Jag ska tipsa h*n om Salagen. Men får bli efter semestern.
    Ja, spray är rätt dyrt men å andra sidan var jag så plågad av min muntorrhet att jag hade kunnat betala STORA pengar för att få hjälp. Och så dök underbara Salagen upp.
    Tipsa, tipsa! :)
  • As mamma

Det borde jag också prova... :) Tack!

Svar på tråden Till alla er som lider av muntorrhet!