• Anonym

Lite större kondom?

Hej.

Jag och sambon har försökt använda kondom för första gången (för oss båda nånsin) men det blev inte bra då han hade köpt "Profil" utan att ens kolla upp dess storlek, vilket visade sig vara för liten. Profil är 18,5 cm lång och sambon kunde inte rulla på kondomen ända till roten utan det fattades ett par cm. Han sa även att den var rätt svår att trä på över ollonet och så ska det väl inte heller vara.

Så jag undrar, vilken kondom är runt 20-21 cm lång? Nån som kan rekommendera någon bra kondom för två oerfarna kondomanvändare? Jag har ätit minipiller innan men slutade nyligen då jag tappade ALL sexlust.

• Svar på tråden Lite större kondom?
  • Pickeli

Igår när jag var på konsum och handlade så såg jag i kassan en kondom som hette "Grande", den borde ju rimligtvis vara större. Kommer inte ihåg märket.

Men du hittar säkert fakta på google om du letar lite.

Google it!
  • Anonym
    Pickeli skrev 2010-07-07 09:35:07 följande:
    Igår när jag var på konsum och handlade så såg jag i kassan en kondom som hette "Grande", den borde ju rimligtvis vara större. Kommer inte ihåg märket.

Men du hittar säkert fakta på google om du letar lite.
    Ja google kan man alltid kika på, men det vore kul att höra någons erfarenhet eftersom att vi är helt "lost" i kondomdjungeln.

Grande, jag ska kolla efter den. Tack.
  • Herlin
    Kolla in www.kondomhuset.se dom har storleksgudie så man får den storlek som passar. Snabba och diskreta är de med! 
  • Anonym (man 36)

Grande är gamla rfsu okeido om jag inte missminner mig. Den är någon millimeter större i omkrets kanske, jag tycker inte att jag känner större skillnad på grande och "vanliga". Durex har en stor modell, minne inte namnet. 

Sen undrar jag lite om det kanske kan ha med ovana att göra också (utöver storleken)? Om man aldrig använt kondom kan det vara lite knepigt att få den att sitta skönt.  Det är ju inte direkt svårt att trä en kondom över en pet-flaska så det borde inte vara så svårt att få den över ollonet heller :)

Testa något av tipsen ni fått och träna, det är kul träning :) 

• Tuesday

De som finns att köpa på typ ica eller macken är inte speciellt stora även om det kan låta så på namnet. Rejäla kondomer finns i sexbutiker, kolla nätet. Nu var det ett par år sen jag beställde men Lustjakt hade då flera olika större modeller och måtten var utskrivna på hemsidan, tyvärr inte så billiga. De hette nått porrigt och typ XXL har jag för mig.

• danny80
    Herlin skrev 2010-12-15 19:15:52 följande:
    Kolla in www.kondomhuset.se dom har storleksgudie så man får den storlek som passar. Snabba och diskreta är de med! 
    Grande är ju inte särskilt stor, typ normalstor.

Storleksguide lät ju bra på kondomhuset här fanns det ju större än de som finns att få tag i i vanliga handeln, problemet var att största storleken var för liten. Nån som vet nåt större?
Svar på tråden Lite större kondom?