• Mirian82

När ta hål i öronen på dottern?

Undrar om någon vet när det är bäst att ta hål i öronen på ditt barn, om det är under sommaren eller om det är dumt när man ska bada m.m. att det kan bli irriterat/infekterat? Är det bättre att göra det på vintern? Hösten? Våren?

Min dotter är 3½ år nu och jag vill snart ta hål i hennes öron... =)

• Svar på tråden När ta hål i öronen på dottern?
  • Mummy
    Mirian82 skrev 2010-07-07 10:04:57 följande:
    Undrar om någon vet när det är bäst att ta hål i öronen på ditt barn, om det är under sommaren eller om det är dumt när man ska bada m.m. att det kan bli irriterat/infekterat? Är det bättre att göra det på vintern? Hösten? Våren?

Min dotter är 3½ år nu och jag vill snart ta hål i hennes öron... =)
    DU vill? Vad vill hon själv då?
  • Pickeli

På vintern har jag hört för att svara på din fråga.

Men jag blir helt förbryllad över det du skriver om jag ska vara ärlig. "Jag vill ta hål i hennes öron snart" Vill hon det själv, vet hon hur ont det gör???!?

Google it!
  • La Lola

Du vill?!
    Va?!

Du kan ta hål när ditt barn vill.
    Sen spelar det nog ingen roll vilken månad detta sker.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Nifelheim

När hon är tonåring och kan bestämma själv.

Absolut INTE under sommarhalvåret iaf

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Emmeliina

Oj helt fel ställe att säga att du vill ta hål på barnets öron :P

Själv tycker jag också det e väldigt fint o mina föräldrar tog själv hål i mina öron när jag bara var ett par månader gammal, o inte lider jag av det. Men vinterhalvåret o hösten är nog att föredra, utan rötmånad o så :)

• Stor mamma

Hmmm reagerar som flera andra "du vill"

Nej aldrig säger jag, min dotter tjatar nu om det hon är snart fyra, nej tjatar hon om det nått år till så kan hon få det vid 8 års åldern om det håller i sig

• Rockan

När hon är tillräckligt gammal för att en seriöst piercare ska kunna göra det.
    12 är den lägsta åldersgräns jag sett för det.

• Mirian82

Oj oj jag skulle ha skrivit att jag och DOTTERN vill ta hål i öronen, men jag tror inte att hon vet så mycket om det, men jag VILL att hon ska ha det... Det står jag för. Det är mycket som vi föräldrar bestämmer åt våra barn, annars skulle vi inte få klippa dem eller nåt, innan de själva ansvara för det...? Jag VET att man inte kan jämföra med klippning av håret, med att ta hål i öronen, men ni kanske förstår hur jag menar lite???

• Mirian82

Jag känner till ställen som tar hål i öronen på barn som är mindre än 12 år, så det är inget problem. Jag tycker inte att det är en sååå stor grej, det är ju inte så att jag ska tatuera henne, eller omskära någon som ni säkert kommer få det till...

Nej, min fråga var, när är det bäst att ta hål i öronen, vuxna som barn, om det är på vintern, våren, sommaren eller hösten???

• Rockan
    Mirian82 skrev 2010-07-07 10:18:27 följande:

Oj oj jag skulle ha skrivit att jag och DOTTERN vill ta hål i öronen, men jag tror inte att hon vet så mycket om det, men jag VILL att hon ska ha det... Det står jag för. Det är mycket som vi föräldrar bestämmer åt våra barn, annars skulle vi inte få klippa dem eller nåt, innan de själva ansvara för det...? Jag VET att man inte kan jämföra med klippning av håret, med att ta hål i öronen, men ni kanske förstår hur jag menar lite???

Jag skulle ändå vänta tills en seriöst piercare kan ta hålet med nål, då detta är absolut avgörande för att minska infektionsrisken & ge en bättre läkning. Det var väl det du efterfrågade?
    Håltagnigspistoler innebär den största infektionsrisken.
    Lite läsning: bodyart.ifokus.se/Articles/Read.aspx
Svar på tråden När ta hål i öronen på dottern?