Stressigt jobb
Hei!
Någon mer som har/hadde stressigt jobb? Hur længe kunde ni jobba og hur kændes de?
Hei!
Någon mer som har/hadde stressigt jobb? Hur længe kunde ni jobba og hur kændes de?
Tror du får utveckla din fråga lite mer..
Gäller det stressigt jobb i samband med graviditet eller stressigt i allmänhet?
Vad ´är det för typ av stress du tänker på?
Stressigt jobb samband med graviditeten, jobber på Burger king og har vedligt mycket och gjøra nu på sommaren...och ær i ca vecka 24 kænner at de gjør litt ont i magen efter dagen men hur påværkar de bebisen?
Jag upplever att jag har ett stressigt kontorsjobb med mycket individuella samtal. Jag får ca 6 sammandragningar dagligen och är i vecka 17. har nu semester sedan 2 dagar och det har verkligen lugnat ner sig.
Jag funderar också över detta.
Jag jobbar också på Burger King, vilket är väldigt stressigt titt som tätt. Funderar mycket över hur det kommer bli
när jag blir gravid ( börjar försöka inom kort ). Just nu har jag provanställning där som går ut i december.
Någon som vet hur dom ser på graviditeter inom "snabbmats-branschen"?
Oroar mig över att dom ska få bort mig om jag berättar att jag är gravid innan jag fått fast tjänst.
Vore väldigt tacksam för era åsikter och synpunkter :)
Puffar!
Jobbar i en kundtjänst i en stor butik och det är väldigt stressigt. Vi står nästan alltid själva och har en del tunga lyft Har fått avslag från FK ang HP, så nu är jag sjukskriven. Är i v 32.. Blir ett pusslande att få ihop allt för att kunna vara hemma nu
Jobbar inom Granngården och jag stressar hela dagarna! Chefen är väldigt mån om att allt ska gå undan! Dessutom är det många tunga lyft. Jag är i vecka 13.
Jobber på burger king i norge då och det ær norges mest omsatta restaurant så vi har sykt mye å gjøre nu på sommar men ær skiftledare och jobbar inte så mycket som crew...men de du skal tænka på ær at inte lyfta før mycket onødiga ting det ær jo ganska tungt pomfri och køtt m.m. å så gæller det at sætta seg i rett tid och vila. om jeg setter meg før sent og får ont i magen så ær de kørt då har jeg ont resten av dagen...men har gått ned litt i timmar nu efter som har ca 2 månader kvar til BF men annars går alt jætte bra...
Vilken burger king jobbar du på?
Jag jobbar på Burger king i Mjölby. Då jag till största delen kommer jobba i kassan så räknar jag inte med att det kommer bli så mycket tunga lyft vad gäller kött osv. I annat fall så är jag övertygad om att mina kollegor kommer hjälpa mig i ett gravid-tillstånd :)
Vet du hur dom ser på graviditeter i den här branschen? Det känns som att det är så lätt att bara sparka mig och anställa någon annan. Jag vet att dom inte får sparka mig pga en graviditet, men dom kan ju alltid skylla på något annat. Borde jag vänta med att bli gravid tills provanställningen är över?
oki, då førstår jag jaaa alle ær veldigt hjelpsamma hos oss i alla fall :)
vet inte helt hur de ser på de men min chef ær veldigt sånn at jag må bare sette meg nær jag behøver de å sånt. Och hu førstod at jag måtte gå ned litt i timer nær de nærmar seg nu har ca 2 månader kvar! men vi har litt kris hos oss litt lite folk många som skal børja på skolan!
Men de ær vel litt så i alla branscher med graviditet eller sjukdom de anstæller jo en før at jobbe å inte før at ha deg som anstælld men inte jobbande som du førstår hehe jag hadde nok ventet at bli gravid om du inte redan ær de da! om de hadde varit hos oss hadde vår chef nog blitt litt sånn inte sur men irriterad kanskje men hon har jo antællt deg før at du skal jobbe som sakt!