• Smurfanna

Deo på 9-åring..

Vår son luktar otroligt mycket svett. Detta kommer även när han duschat - efter några timmar.

Kan en nioåring använda deo tycker ni??!!!

• Svar på tråden Deo på 9-åring..
  • Clobberella

Ja visst, om han behöver det så... men se till att välja någon som är allergivänlig och sen kanske en neutral doft är bra, nioåringar ska ju inte lukta en massa parfym!

• carohl
    Smurfanna skrev 2010-07-07 15:31:15 följande:
    Vår son luktar otroligt mycket svett. Detta kommer även när han duschat - efter några timmar.

Kan en nioåring använda deo tycker ni??!!!
    Min 9-¨åring har börjat fått använda deo...
    (¯`°?.¸ Vår prinsessa väntas 100825¸.?°´¯)
  • La Lola

Ja...såklart....

Varför inte?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tiingen

Jag rekomenderar salt sten som finns att köpa på Hälsokost butiker. Luktar ingenting och är helt naturlig, men tar effektivt bort doften. Känns kanske mer ok att använda på en 9-åring

• Ssunshine

som de andra säger så köp nån parfymfri. men köp torra stick, inte blöta..

veni vidi vici
  • Fettis

Min dotter har oxå börjat lukta svett så jag har köpt en deo til henne.

• Mumselumsan

Absolut! Min 9-årige son använder deo och tjejen som är 11 började vid 10 år att använda deo. Dock köper jag antingen mycket svagt parfymerade el oparfymerad samt sådan som inte innehåller alkohol. Blir lite skonsammare så känner jag....

• Annacharlotta

Min dotter har använt deodorant sedan hon var 7 år gammal.
    Köper rosenseriens deodorant.

• ssk 09

Vår dotter är 7 år och hon luktar mkt svett. Vi har använt deo utan alkohol (torr) i ett par¨år. Ibland hjälper inte ens det

• sprallig

Min 7 åriga dotter använder också deo pga svett lukt och det är inga problem

Svar på tråden Deo på 9-åring..