• Anonym (ónt)

snälla hjälp mig har så ont i magen

Har så ont i magen långt ned till höger ca 10 cm nadom naveln. Det är väl för lågt ner för blindtarmen? Molar trycker, hugger, skär  ja alla olika typer av smärta med varierande intensitet. Någon som haft något liknande och vad var det i såfall. Har ingen feber 37,3 nu när jag kollade. Har kunnat arbeta men har i perioder vikt mig dubbel av smärta. Ni som haft blindtarmen har ni varit sängligande? Vart i magen har ni haft ont? hade ni feber?
    Tacksam för alla råd jag kan få.. kommer att ta konatkt med sjukvården om jag inte blir bättre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-09 10:59
    Ligger i sängen nu har tagit både voltaren spasmofen utan större effekt. Nu ahr jag ont lång ner mitt i magen , ner mot underlivet och bak mot ändtarmen.. fruktansvärd krampsmärta.. känner mig nu lite dimmig av allt smärtstillande. Ni som har haft en cysta har ni haft feber och påverkade prover? Vet inte hur jag ska stå ut med dessa smärtor, Vc läkaren sa att jag skulle återkomma om ajg fick hög feber. Börjar nu själv fundera på om det ska vara något gyn? Så snälla hjälp mig vilka syptom har ni haft som har eller har haft cystor?

• Svar på tråden snälla hjälp mig har så ont i magen
  • Anonym

Det finns ingen risk för graviditet och därmed utomkvedshavandeskap?

• Amazina

Ovarialcysta gissar jag på.

• Anonym (ónt)

är inte gravid. gör man något åt en cysta? är det ofarligt?

• Amazina

En stor ovarialcysta kan få äggledaren att snurra sig och strypa blodflödet till äggstocken. Då kan man behöva operera, de kan naturligtvis även göra jävligt ont... En annan diagnos som kan vara aktuell är adnexit, dvs äggledarinflammation. Det ger också låga buksmärtor på ena sidan.

• Spiro

Det kan visst vara blindtarmen, den smärtan kan sitta lite olika från person till person.  Blindtarmen kan man ha ont i av och till utan att det är så illa att man måste operera sig. Blir det så illa får man i regel feber och konstant ont. Dock svårt att avgöra över nätet vad som är fel, kan nog vara bra att låta en farbror doktor klämma på magen..

• Spiro

Har du testat att ta alvedon eller ipren förresten? Kan vara bra att testa det innan du kontaktar sjukvården då de brukar rekommendera det som "första försök" s.a.s..

• Anonym (ónt)

har tagit alvedon ipren utan effekt. Har nu tagit voltaren och spasmofen som jag har mot njursten om det ändå skulle vara det .. känns inte så men värt att prova.  känns så jobbigt ligger i sängen och skriver kan inte vara uppe längre ... blir nog vårdcentralen i morgon

• Glasbit

Kan även vara tarmarna som spökar. Kan alltså vara massor av saker, blir det inte bättre åk in. Bättre en gång för mycket än för lite...inte kul med sprucken blindtarm, det kan bli farligt.  (bukhinneinflammation)

• Anonym (ónt)

jag lider av doktorsrädsla,..... vill inte uppfattas som att jag åker in i onödan.  ahr någon här haft blindtarmen? vad hade ni för symptom
    tack alla för alla råd och tips

• Glasbit

Magont ska man alltid kolla upp om man har riktigt ont. Alltid.

Svar på tråden snälla hjälp mig har så ont i magen