Persienner i hyresrätter?
Hör persiennerna till lägenheten eller får man skaffa dom själv?
Hör persiennerna till lägenheten eller får man skaffa dom själv?
Om du inte har några persienner så får du skaffa dem själv.
Om persiennerna satts in av hyresvärden och behöver åtgärdas och det inte står att de friskriver sig från ansvaret för persiennerna i ert hyreskontrakt så ska de åtgärdas av hyresvärden.
Om föregående hyresgäst satt in dem i lägenheten har inte hyresvärden något ansvar.
Om du inte har några persienner så får du skaffa dem själv.
Om persiennerna satts in av hyresvärden och behöver åtgärdas och det inte står att de friskriver sig från ansvaret för persiennerna i ert hyreskontrakt så ska de åtgärdas av hyresvärden.
Om föregående hyresgäst satt in dem i lägenheten har inte hyresvärden något ansvar.
Och om hyresvärden satt upp dem, men avskrivit sig ansvaret för dem, får man ta dem med sig då (Varför man nu skulle vilja det... Jag blev mest nyfiken.)?
Det är ju en riktig djungel detta med persienner har jag förstått. Intressant att hyresvärdarna installerar dem, men sedan vägrar ta hand om dem.
Och om hyresvärden satt upp dem, men avskrivit sig ansvaret för dem, får man ta dem med sig då (Varför man nu skulle vilja det... Jag blev mest nyfiken.)?
Det är ju en riktig djungel detta med persienner har jag förstått. Intressant att hyresvärdarna installerar dem, men sedan vägrar ta hand om dem.
Beror ju på var du hyr. Här är det så att man själv får sätta in persienner, och när man flyttar får man ta med dem om man inte kommer överens med näste hyresgäst om de vill köpa dem och ha dem kvar.
Jag tycker detta system är åt h-vete idiotiskt! Tycker hyresvärdarna ska sätta in persienner i samtliga sina lägenhter och låta dem ingå i hyresstandarden (var så på ett ställe jag bodde förut). Det är ju mer praktisklt för samtliga, att slippa böket med att montera in/ta ner persienner i alla fönster!""