• Saaaraa

Vilket typsnitt på tatuering?

Hejsan!

Jag ska tatuera in barnens namn. Antagligen blir det på nacken/övre delen av ryggen eller mer åt sidan (axel/skuldra). 

Har inte riktigt bestämt mig vilket typsnitt jag vill ha... det känns som om tatueringen inte bör vara för liten då det är ett relativt stort område men samtidigt vill jag ha något litet. Med vissa typsnitt ser det "lite för mycket" ut tycker jag.. Något enkelt men fint ska det vara.

Ni som har text/namn-tatueringar... vilket typsnitt har ni använt? 

• Svar på tråden Vilket typsnitt på tatuering?
  • Bubbis10

Ts
    jag ska själv tatuera in barnenes namn på handleden i gammaldags skrivstil :)

• Saaaraa

Pregga:

Jag tänkte också göra det först, ett barn på varje handled men sen funderade jag lite och det finns ju då inte plats för en ev. trea. Skulle gärna vilja ha på handleden, men utan att riskera att en till(om det nu skulle bli en) fick plats. 

• Tiiah

dafont.com, välj "calligraphy"

Jag har "chopin script" på den lite större, "renaissance" på den mellersta och och MS Words "Edwardian Script ITC" på den minsta varianten.

• Bubbis10
    Saaaraa skrev 2010-07-07 20:18:50 följande:
    Pregga:

Jag tänkte också göra det först, ett barn på varje handled men sen funderade jag lite och det finns ju då inte plats för en ev. trea. Skulle gärna vilja ha på handleden, men utan att riskera att en till(om det nu skulle bli en) fick plats. 

ok, hihi ja då kan ju en annan plats vara bra, detta blir ju mitt sista så det blir så här :)

jag kommer ha bådas namn ovanför å under varandra, med datum för födsel, skulle dom inte få plats på samma handled så blir det en på varje :)

• Ekorrfamiljen

Oj, vilket aktivt forum - inte! Men kul att de öppnat ett om piercingar och tatueringar.

För att komma till TS fråga. Det finns en i skrivstil som är riktigt fin och lite "feminin" men tyvärr vet jag inte vad det typsnittet heter. Du kan gå till en tatueringsstudio och be att få kolla lite i deras pärmar.

Själv funderar jag på att tatuera in barnens namn på ankeln, men då tänkte jag nog använda min egen skrivstil.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • KlasKristian

Funderat på Wingdings?

• Saaaraa
    KlasKristian skrev 2010-07-08 10:22:55 följande:
    Funderat på Wingdings?
    Haha :P det är ju bara konstiga tecken. Vill ju att man ska se vad det står, och inte bara en massa pilar och cirklar.
  • KlasKristian
    Saaaraa skrev 2010-07-08 11:04:54 följande:
    Haha :P det är ju bara konstiga tecken. Vill ju att man ska se vad det står, och inte bara en massa pilar och cirklar.
    Förvisso. Men du lär vara rätt ensam om ditt typsnittsval!

Fan, nu blev jag sugen på en Wingdings-tatuering själv...
  • Rakad Apa

Jag tatuerade in min dotters namn. Tatueraren gjorde den "för hand" så han kom på typsnittet själv. Tatueringen blir ju lite mer personlig och orginell på det viset. Inte lika kul att ha ett typsnitt som 100.000 andra har.

Bilden är dessvärre ganska dålig (mobilkamera)

Svar på tråden Vilket typsnitt på tatuering?