Tungt att andas i vecka 7?
Kan man få tungt att andas redan i vecka 7?
Kan man få tungt att andas redan i vecka 7?
puffar
Inte pga graviditeten iallafall. Såklart.
Kolla så det inte är järnbrist du har. Jag fick tungt att andas ibland i mitten av graviditeten och senare vet inte varför men det händer ju så mycket i kroppen.
Att man får tungt att andas senare är ju för bebisen trycker på, men så är det ju knappast i v 7.
Ring till sjukvårdsrådgivningen! Hur svårt har du att andas? Man kan lättare få blodproppar när man är gravid till exempel.
men ring 1177 om du tycker det är obehagligt?! men min frrsta tanke var också järnbrist.
Men någon form av sjukvårdsrådgivningn måste det väl finnas i ditt landsting? Annars får du väl ringa till akutmottagningen och fråga? Det finns ju någonstans man kan ringa även på kvällstid för akuta funderingar. Vilket landsting är det du tillhör?
Ringde jourcentralen på mitt sjukhus.
Hon tyckte det behövdes kollas upp.
Åker nu. Livrädd!!
Tack för att ni tog er tid!
Bli inte rädd nu men det finns risk för att det kan vara en blodpropp i lungan. Risken ökar när man är gravid och eftersom du redan haft en propp har du troligen en ökad benägenhet att få proppar. Jag fick en propp i lungan redan i v 3 och gick med detta i flera veckor och besökte läkare tre gånger innan någon tog mig på allvar. Ring akuten nu ikväll och prata med dem om det inte finns någon sjukvårdsupplysning där du bor, kolla på landstingets hemsida.
Tack för er omtanke.
Jag blev inlagd 2 dygn. Kom nyss hem.
Det tog massa prover och allt möjligt.
DET VAR INGEN BLODPROPP!!
Vilken lättnad
De kunde inte hitta orsaken till den tunga andningen, men prover o sånt såg ju bra ut och det är ju huvudsaken
Tack för att ni tog er tid för lilla nervösa mig i onsdags
Nu känner jag mig lugnare
Vad skönt att allt såg bra ut! Klokt gjort av dig att åka in och kolla för säkerhets skull. Lycka till med resten av graviditeten!