• Emmagbg

När byta till sittdel?...

Hallå där

Har en välutvecklad två månaders bebis som ör otroligt nyfiken o stark i nacken.
    Hon tycker de e tråkigt att ligga i vagnen o vill se allt som händer.
    Min BVC tant sa att jag gott kunde byta tíll sittdelen på vagnen om jag ville redan nu .. men känner mig osäker..
    Skulle ni gjort de?
    Hur kan man då göra den lite myhsigare?
    HAr en emmaljunga citycross.
    Tacksam för råd

• Svar på tråden När byta till sittdel?...
  • Sofiaochjonas

Skulle inte gjort det redan vid 2 månaders ålder, däremot kanske pallat upp med en dunkudde under så bebisen ser mer. Det gjorde min bebis mer lugn när hon var ca 2-2,5 mån

• Emmagbg

Pallra upp med en dun kudde i liggdelen menar du?
    Så att hon blir mer sittandes?
    Hon e lika utvecklad som en tremånaders, ändrar de tänket?

• Sofiaochjonas
    Emmagbg skrev 2010-07-07 22:27:31 följande:
    Pallra upp med en dun kudde i liggdelen menar du?
    Så att hon blir mer sittandes?
    Hon e lika utvecklad som en tremånaders, ändrar de tänket?
    Alltså jag vet ju inte hur din bebis är :P Men vi ska byta vid ca 5 månader, för vår tös är också jätteintresserad av omgivningen (3,5 mån nu). Men ja, i liggdelen. Så hon liksom halvsitter/halvligger
  • Ängeln 80

Jag skulle inte byta men precis som ovan säger palla upp barnet med en kudde i liggdelen.. Även fast hon är lika utvecklad som en 3mån....

• Ssunshine

nejnej, inte två mån o sittdel, inte bra för ryggen.

MEN ta en lite tjockare kudde så bebben inte ligger HELT rakt. fr de gör himla stor skillnad.
    inte bara kudde så att nacekn är böjd utan en bit ner på ryggen så att säga.

veni vidi vici
  • LinneaEleonora

Finns det inte en liten platta man kan fälla upp i liggdelen? Skulle nog inte heller bytt till sittdelen. Men ni kanske kan prova med den fast vara noga med att ha mycket stöd runt och så. Fungerar det inte är det väl bara att byta tillbaka?

• Thursday

Min kille vägrade mer eller mindre liggvagn från omkring fyra månader, men vi bytte ändå inte till sittvagnen förrän han var runt halvåret, tyckte att det blev för skramligt och dålig ställning för honom i den. Pallade upp honom i liggvagnen, och bar mycket i sele under tiden han växte till sig.

• Tjollabolla

Nej, skulle inte bytt vid 2 månader. Å framförallt inte i en citycross. Hade en citycross till första barnet och den var toppen som liggvagn, men sonen satt som en påse nötter i den å då bytte vi ändå inte förrän vid 6 månader.

Till tjejen nu så bytte vi vid 3,5 månad. Hon GALLSKREK varje gång hon låg i vagnen innan dess. Nu har vi dock en vagn med ergonomisk sittdel och i den kan hon halvligga/sitta så hon ser och det belastar inte kroppen fel.
    Testa med en tjockare kudde så han kommer upp och får se, iaf tills han är 4 månader...

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Emmagbg

Okej då pallrar jag upp i liggdelen då.. konstigt bara att BVC tanten sa att de var inga problem :(
    Bärselen funkart alldeles utmärkt men vi blir ju som hopklistrade i denna värmen :)
    Nehe åk o bada med er nu :)

• Mariohn

Varför bryr du dig om vad alla andra tycker? DU känner din dotter bäst och märker på henne hur hon trivs. Var rädd om hennes rygg om ni ska ut längre sträckor och se till att hon får ligga om det blir för länge. Annars ser jag inte problemet. VILL tösan själv sitta så ska hon självklart få lov att sitta!

Svar på tråden När byta till sittdel?...