Priser på begagnade PS3
Sitter och letar lite efter ett billigt PS3. Modellen har funnits några år och 250gb versionen kostar idag under 3000:- Döm av min förvåning när man ser att blocket annonserna på GAMLA PS3:or som säkert kan vara ganska sunkiga, kostar uppåt både 4 och 5 tusen kronor? Hur funkar det där igentligen, är det nått jag inte fattat? I min värld TAPPAR elektronik värde, fort. I annonsörernas värld verkar de vilja ha tillbaks ALLA satsade pengar för kontroller, spel och tillbehör. Är det bara i tv spels branschen det funkar så för jag kan inte dra mig till minnes nånannanstans där det anses var möjligt att "få ut" allt man betalt som nytt, efter 2-3 års användande? Känns ju helt galet.
Jag tänker väl så här, en dator (som en PS3 i praktiken är) halverar sitt värde på 6 mån och efter 3 år är den "avskriven", dvs äger inget värde i princip. Bruksvärde finns ju förstås men inte reelt värde i kronor och ören. Om en NY 250gb PS3 kostar 2880:- på billigaste stället borde en 3 år gammal maskin med MINDRE hårddisk och med normalt slitage kostar iaf minst hälften, alltså nedåt 1200-1500 ??? Tror aldrig jag sett en begagnad PS3 för under 2 tusen och då hade den defekt blåstråle.
My god vad jag inte fattar prissätningen på den där manicken...
//Hilife