• Daimis

Vilken husvagn?

Vi vill köpa en ny husvagn....det ska ba en barnkammarvagn. Vilken kan ni rekomendera och vilken har ni?
    Vi funderar på Hobbys 650 kfm tror jag den hette...  våningssäng längst bak m litet bord i soffa....bakom dubbelsängen liksom...

• Svar på tråden Vilken husvagn?
  • Millsson

jag rekomenderar Cabby framför alla andra men det är min åsikt då cabby är mer gjord för norden klimat än dem flesta och dem tål mer än dem flesta är inte lika plastiga och går inte sönder lika lätt, nu var det förvisso ett antal år sedan ja bodde i en vagn men har vuxit upp med dem flesta och är nöjdast med Cabby

• Daimis

Cabby har vi faktiskt inte stött på....kanske för ingen vill sälja? För bra
    ALLA vi pratat m rekomenderar oss att INTE köpta hobby... den är SNYGG men tydligen värdelös på vintern...

Nu funderar vi på en Hymer...

• Ängeln 80

Cabby och polar rekomenderar ja

• Helstsyskonnu

Vi har en Polar, men jag vet faktiskt inte om den kallas barnkammarvagn den som vi har. Har iaf två par våningssängar bak, varav överslafen på den ena kan göras om till skåp. Nu har vi en bebis så vi bäddar ner även fram för att det ska vara lättare att ha henne i sängen och ligga och amma, men nästa år är tanken att hela familjen ska ha en varsin säng bak så vi slipper bädda ner i framänden.

• Daimis

Polar är snygg, liksom solifer...kabe ok...men de är ju så jäkla dyra... vi vill helst köpa en helt ny

• Helstsyskonnu

Jaha, ja vår är från -96 tror jag

• Daimis

sen fick jag höra nu att sambon vill ha en 2 axlad... o ca 6-7m vagn

• Millsson

Då skulle jag lätt ta en Cabby om jag var er, men ni skall som sagt bestämma de själva.
    Gå in o kolla på deras hemsida o kolla runt lite.
    Som ja har nämnt tidigare så har vi haft alla husvagnar som existerar men vi kom alltid tillbaka till cabby.
    Hur skall ni använad den? bara på sommaren eller året om?

• Daimis

Vi ska ha den året om iom min sambo jobbar borta...så han ska sova i den 4 nätter/v. plus att vi ska semestra i den på sommaren.
    Vi har bestämt oss nu iaf! Det blev en Hymer till slut. En 685 artic star. Den ska va specialanpassad för norden och ha bra värme, isolering och luftspalter.
    Den ser bra ut (inte lika snygg som hobbyn men )
    Jag hoppas vi blir nöjda! Cabbyn är oxå snygg...hittade även en polar jag gärna ville ha men det faller på priset...  Hymer är lite dyrare än hobby men sen är det ett rätt stort steg till polar, kabe mm...

Men tack för alla svar!
    Hymer är ju en relativt ny vagn....är mera känd som husbil och där har de ett gott rykte vad jag hört så jag hoppas på vagnen nu
    http://www.hymer.com/swe/index.php?navi=525102101100&kategorie=100072&datei=1251714629-Broschuere_Hymer_Arctic_Star_S.pdf

Hoppas länken funkar. Sen får man trycka på deras länk för att se vagnen! Om nån är nyfiken

Svar på tråden Vilken husvagn?