• MammaEmelie91

Hur tina upp kycklingfilé snabbt?

Tänkte att vi skulle äta vid halv 1 ungefär men nu plockade jag inte ut kycklingen förrän vid 11-tiden kanske.
    Hur kan man tina upp kyckling snabbt så det iallafall går att steka den om en timma?

• Svar på tråden Hur tina upp kycklingfilé snabbt?
  • Saaaraa

Defrostprogram i micron. Tina i vattenbad.

• Pickeli

Det går även bra att steka den fryst. Annars kan du tina den i micron eller på andra ställen där man tinar saker och ting.

Google it!
  • uniMog

Släng den i en kastrull och koka den 5-10 min. Sen kan du steka den som vanligt, men kortare tid. Tycker personligen den blir saftigare så.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Saaaraa

"Eller" skulle stå mellan alternativen.

• La Lola
    Saaaraa skrev 2010-07-08 11:31:24 följande:
    Defrostprogram i micron. Tina i vattenbad.
    Precis vad jag tänkte svara.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lalalong

Vi brukar lägga det i hett vatten.
    I en påse då så klart

Tänk på att kolla till det efter ett tag och byta till nytt, för det kallnar ju rätt fort.

Klara 060504, Alva 100117
  • Smulan 89

Defrost i micron. Det gör jag nästa jämt. Kommer aldrig ihåg att ta upp mat ur frysen dagen före :P

• Cia o krabaten

Ja kör alltid i mikron, inte ens defrost utan 1min påfull fart, vänd på påsen (med filéer) och 1minut till!
    Sen är de halvfrusna i mittes bara så man kan skära dem
    Blir aldrig torrt pga det.

• PerG
    Pejgan skrev 2010-07-08 11:31:37 följande:
    Släng den i en kastrull och koka den 5-10 min. Sen kan du steka den som vanligt, men kortare tid. Tycker personligen den blir saftigare så.
    Japp. Det har jag också gjort några gånger... Tycker också den blir saftigare om man kokar den först och bara bryner den sen...
Svar på tråden Hur tina upp kycklingfilé snabbt?