• JemiSilver

Flugpapper?

Någon som vet om flugpapper finns att köpa och isåfall var? Gärna såna "serpentinliknande" som man hänger i taket. Håller på att bli helt tokig av alla flugor! Skrikandes Jag har ett sånt där elektriskt racket, men tar man fram det så vet de vad som väntar. De gömmer sig, kommer fram och kittla en på foten och försvinner snabbt som attan igen! Hjälp mig!

• Svar på tråden Flugpapper?
  • Kimban

Dom hade sådana på coop forum här där ja bor i alla fall. Men har sett de på lite olika ställen.

• Pallas Athena

Mellmine har flugfällor, visserligen ingen serpentin, men jag gissar att det inte är utseendet som spelar roll utan funktionaliteten..
    Kolla här:
    www.mellmine.se/shop/catalog/product_info.php/cPath/27/products_id/2955
    www.mellmine.se/shop/catalog/product_info.php/cPath/27/products_id/2954

Hos Jula finns en sådan där serpentinformad fälla, om det nu måste vara en sådan!
    www.jula.se/tradgard/skadedjursbekampning/insektsbekampning/

• JemiSilver

Tack för alla tipsen, då vet jag var jag skall leta Glad

• Greta32

Granngårdens flugpapper har jag satt upp i solen på uteplatsen där flugorna surrar. Där har ingen fluga fastnat.
    I köket satte jag den runt gardinstången men inget napp där heller. La helt sonika papperet på köksbordet och inväntade flugan som for omkring och till slut satte ett ben på papperet, drog tillbaka det och därefter hände nada.
    Helt värdelöst enligt min åsikt. 

• jassikan

Jag kör med fönsterflugfällor (Aeroxon), funkar väldigt bra tycker jag. Funkar både på stora och små flugor.

• Litet My
    Greta32 skrev 2013-09-09 20:41:15 följande:
    Granngårdens flugpapper har jag satt upp i solen på uteplatsen där flugorna surrar. Där har ingen fluga fastnat.
    I köket satte jag den runt gardinstången men inget napp där heller. La helt sonika papperet på köksbordet och inväntade flugan som for omkring och till slut satte ett ben på papperet, drog tillbaka det och därefter hände nada.
    Helt värdelöst enligt min åsikt. 

Du kanske fick ett gammalt flugpapper, jag plockade fram mina från förra året och det kändes mer som cerat på än rejält klister.
Svar på tråden Flugpapper?