vems försäkring?
kanske inte ett relationsproblem, eller jo.
vår valp tuggade sönder mormors hörapparat när vi var på besök hos mina föräldrar.
vems försäkring går det på?
/tacksam för svar
kanske inte ett relationsproblem, eller jo.
vår valp tuggade sönder mormors hörapparat när vi var på besök hos mina föräldrar.
vems försäkring går det på?
/tacksam för svar
Det borde väll vara på din för det var din hund och det är du som ska ersätta...
fast hundförsäkring är ju för skador sjukodomar på hunden.
tror det är din eller din mormors hemförsäkring som gäller
Det går på din "drulle"-försäkring om den täcker in dina husdjur. Gör den inte det är du skyldig att själv stå för skadorna. Alla försäkringsbolag har inte detta i sina villkor tyvärr. Men det är du som är ansvarig för din valps handlingar i alla lägen (hur konstigt det än kan vara vissa gånger)
Det är er ansvarsförsäkring (finns i hemförsäkringen).
Mormorns allrisk (drulle) om har en sådan täcker i de flesta bolag inte eftersom det är en hund som förstört den.
Kan vara nåt bolag som gör det men inte de vanliga.
Det är er ansvarsförsäkring (finns i hemförsäkringen).
Mormorns allrisk (drulle) om har en sådan täcker i de flesta bolag inte eftersom det är en hund som förstört den.
Kan vara nåt bolag som gör det men inte de vanliga.
Nje, med våra kära husdjur ska man "räkna" med att de tuggar/river sönder/ner saker. 
Om du trampat sönder hörapparaten hade man i först han ersatt på din mormors drulle.
Om hon inte haft drulle hade man ersatt på din ansvar.
Min hund hoppade upp på pappas bil, bilens självrisk var 6000kr. Men där kunde jag ta det på min ansvar med 1500kr i självrisk istället.
Som hundägare är du stikt ansvarig. Så det är din allrisk som ska täcka en del i alla fall.