• mellan björnen

lantmäteriets ekonomiska utsugning

Hej
    Jag har en väg tvist med en granne och gjorde mistaget att vända mej till lantmäteriet .
    I min enfald att staten är god och vill väl så var inte fallet ,dom gav mej en räkning på 65 000 och inget resultat.
    är det nogon mer som har en liknade erfarrenhet ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-08 21:51
    Tyvär sa dom att det skulle delas på 3 användare av vägen sökte om en gemensamhets anläggning .
    När förättning var avslutat ock inget resultat över huvudtaget hade nåtts.
    Grannen tog bort gruset från vägen och än ligger det inget nytt .
    det dummaste jag gjort var attt vända mej till lanmäteriet som bara är ute efter pengar

• Svar på tråden lantmäteriets ekonomiska utsugning
  • M2003

Lantmäteriet tar ju betalt för inmätning och det jobb de gör. Hade du vänt dig till en advokat i tvistemålet hade du bara "räknat" med att få betala och inte känt dig så lurad som nu.  Det är ju samma sak när man styckar av en tomt - det kostar också money! Hoppas att tvisten åtminstone löste sig för dig!
    Men visst kan det tyckas dyrt och speciellt retfullt är väl de pengarna om det nu handlar om en tvist.
    Jag förstår att du blir upprörd över priset - det hade jag också blivit!
    Det enda man kan lära av detta är väl att låta bli att komma i tvist med sina grannar - även om det alltid brukar finnas en orm i paradiset. Vi har också en granne som vi lätt skulle kunnat hamna i tvist med en riktig hopplös typ, men vi har stålsatt oss för att vara så trevliga som möjligt om vi måste ses men annars håller vi oss så långt borta från grannen som möjligt.
    Så ett tips är att lägga benen på ryggen när du ser grannen, för annars är det kanske en viss risk att du råkar ut för advkatkostnader ockå!
    Lycka till!

• mellan björnen

är du lantmätare ?

Svar på tråden lantmäteriets ekonomiska utsugning